starostwo powiatowe w sochaczewie
filtr graficzny dla strony powiat sochaczew
Wydz. Komunikacji sprawdź nr w kolejce Aktualności Powiatowy Rzecznik Konsumentów Lista Organizacji Pozarządowych Ważne Telefony Szkoły Szkoły Podstawowe Szkoły Ponadpodstawowe Niepubliczne Szkoły i Placówki Oświatowe Konkursy RODZINY ZASTĘPCZE Projekty Dotacje z budżetu państwa Rządowy Fundusz Inwestycji Lokalnych Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg CYFROWY POWIAT Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych Program Inwestycyjny Centralny Port Komunikacyjny Sektorowy Program Wsparcia pn. "Bezpieczne Drogi" Przez Centralny Port Komunikacyjny Sp. z o.o. Numery kont bankowych Petycje Budżet Obywatelski 2018 - realizacja 2019 r. 2019 - realizacja 2020 r. 2020 - realizacja 2021r. RODO RAJD ROWEROWY Transmisje internetowe z sesji Rad Powiatu Punkt Nieodpłatnej Pomocy Prawnej Edukacja Prawna MONITORING PLATFORMA ZAKUPOWA TURNIEJ DZIKICH DRUŻYN Wersja kontrastowa

Jak zostać rodziną zastępczą w 5 krokach?

11-12-2020 10:57

A A A

Krok 1 - Zgłoszenie swojej kandydatury do organizatora pieczy zastępczej.

W naszym powiecie taką funkcję pełni Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Sochaczewie (PCPR). Pracownicy PCPR przeprowadzają z kandydatami wstępną rozmowę, dotyczącą warunków stawianych kandydatom oraz specyfiki funkcjonowania rodzin zastępczych.

 

Krok 2 - Złożenie wniosku.

Złożenie do PCPR pisemnego wniosku kandydata oraz dostarczenie odpowiednich dokumentów i zaświadczeń lekarskich:

  • zaświadczenie lekarskie wystawione przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej;
  • opinia o posiadaniu predyspozycji i motywacji do pełnienia funkcji rodziny zastępczej wystawioną przez psychologa PCPR;
  • potwierdzenie stałego miejsca zamieszkania;
  • zaświadczenia o zatrudnieniu,
  • akt małżeństwa (wyciąg aktualny), ew. sentencja rozwodowa,
  • oświadczenie dot. leczenia odwykowego i psychiatrycznego,
  • zaświadczenie o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego.

 

Krok 3 - Wstępna kwalifikacja.

Pracownicy PCPR przeprowadzają z kandydatami wywiad mający na celu analizę ich sytuacji osobistej, rodzinnej i majątkowej, oraz udaje się z wizytą do domu kandydata w celu ustalenia jego warunków bytowych i mieszkaniowych, a psycholog i pedagog sprawdzają predyspozycje oraz motywację kandydatów do bycia rodziną zastępczą (konsultacje psychologiczno-pedagogiczne są bezpłatne i odbywają się w siedzibie PCPR).

 

Krok 4 - Szkolenie.

Po przejściu powyższych kroków kandydat otrzymuje wstępną kwalifikację, która uprawnia go do wzięcia udziału w szkoleniu.

Szkolenie prowadzone jest według programu PRIDE i składa się z 12 sesji tematycznych odbywających się raz w tygodniu. Jedna sesja trwa około 4 godzin. Każde spotkanie porusza inne obszary rodzicielstwa zastępczego, z którymi kandydaci mogą się zapoznać już na etapie szkolenia. Program PRIDE skupia się na przekazaniu niezbędnych informacji do bycia opiekunem zastępczym w formie warsztatowej. Zajęcia są bezpłatne i odbywają się w naszej siedzibie..

Słowo PRIDE oznacza „dumę”. Rozwijając skrót możemy określić je jako źródło informacji, rozwoju i edukacji dla rodziców.

Celem szkolenia jest: pogłębianie wiedzy na temat pedagogiki i psychologii dziecka oraz zwiększanie umiejętności opiekuńczo – wychowawczych; poszerzanie świadomości na temat trudności w przeżywaniu przez dziecko rozstania z rodziną biologiczną; uzyskanie informacji na temat więzi dziecka z rodziną biologiczną i obowiązek umożliwiania kontaktu dziecka z najbliższymi.

 

Krok 5 - Uzyskanie zaświadczenia.

Po zakończeniu szkolenia i uzyskaniu pozytywnej kwalifikacji, kandydat otrzymuje zaświadczenie, które uprawnia do przyjęcia dzieci. W zaświadczeniu znajdują się informacje o wcześniej wybranej formie rodziny zastępczej oraz wieku i ilości dzieci, które rodzina może przyjąć do swego domu.

 

Wszystkich zainteresowanych pełnieniem roli Rodziny Zastępczej zapraszamy do kontaktu:

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Sochaczewie

ul. marsz. J. Piłsudskiego 65, 96-500 Sochaczew

tel.: 46 864 18 05, e-mail: pcprsoch@powiatsochaczew.pl

ZOBACZ GALERIE