- Dzieci i młodzieży z Ukrainy są przyjmowani do publicznych szkół w Polsce w ciągu całego roku szkolnego.
- W celu zapisania dziecka do szkoły należy jedynie złożyć wniosek do dyrektora szkoły.
- Ustalenie klasy, w której uczeń będzie kontynuował naukę odbywa się na podstawie dokumentów wydanych przez szkołę za granicą, a w przypadku ich braku oświadczenia rodziców o sumie lat nauki za granicą. Dokumenty nie muszą być tłumaczone przez tłumacza przysięgłego na język polski.
- Prawna podstawa pobytu ucznia na terenie Polski (np. zezwolenie na pobyt czasowy) nie ma znaczenia dla możliwości przyjęcia do publicznej szkoły.
- Publiczna szkoła podstawowa, w rejonie której mieszka dziecko przybyłe z zagranicy przyjmuje je z urzędu, inne publiczne szkoły podstawowe i szkoły ponadpodstawowe, w miarę posiadania wolnych miejsc.
- Rodzice dziecka z zagranicy, którzy nie mogą znaleźć szkoły posiadającej wolne miejsca w danej klasie, mogą zwrócić się do organu prowadzącego szkoły (szkoły podstawowe – gmina, szkoły ponadpodstawowe i specjalne - powiat) z prośbą o wskazanie szkoły posiadającej wolne miejsca.
W załączeniu link do wydanych przez Ministerstwo Edukacji i Nauki zasad przyjmowania cudzoziemców do polskich szkół w kontekście obecnej sytuacji na Ukrainie.
https://www.gov.pl/attachment/7d55a4b9-6098-48ec-a2ac-0223d4754a3a