starostwo powiatowe w sochaczewie
filtr graficzny dla strony powiat sochaczew
Wydz. Komunikacji sprawdź nr w kolejce Aktualności Powiatowy Rzecznik Konsumentów Lista Organizacji Pozarządowych Ważne Telefony Szkoły Szkoły Podstawowe Szkoły Ponadpodstawowe Niepubliczne Szkoły i Placówki Oświatowe Konkursy RODZINY ZASTĘPCZE Projekty Dotacje z budżetu państwa Rządowy Fundusz Inwestycji Lokalnych Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg CYFROWY POWIAT Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych Program Inwestycyjny Centralny Port Komunikacyjny Sektorowy Program Wsparcia pn. "Bezpieczne Drogi" Przez Centralny Port Komunikacyjny Sp. z o.o. Numery kont bankowych Petycje Budżet Obywatelski 2018 - realizacja 2019 r. 2019 - realizacja 2020 r. 2020 - realizacja 2021r. RODO RAJD ROWEROWY Transmisje internetowe z sesji Rad Powiatu Punkt Nieodpłatnej Pomocy Prawnej Edukacja Prawna MONITORING PLATFORMA ZAKUPOWA TURNIEJ DZIKICH DRUŻYN Wersja kontrastowa

Praktyki zawodowe z Erasmusem

30-01-2023 08:32

A A A

W Zespole Szkół Centrum Kształcenia Praktycznego w Sochaczewie od kilku lat realizowane są projekty unijne, dzięki którym uczniowie mogą rozwijać swoje kompetencje zawodowe, językowe, mogą również odbywać praktyki za granicą.

 

W klasach Technikum praktyki zawodowe odbywają zarówno w kraju jak i podczas wyjazdów zagranicznych w ramach programów unijnych. To już trzecia edycja programu „Praktyki zawodowe szansą na udana karierę zawodową”.

Praktyki i staże zawodowe objęte programem Erasmus Plus zorganizowane zostały dla uczniów technikum w 5 zawodach: technik budownictwa, technik logistyk, technik informatyk, technik elektryk i technik mechanik. Do Grecji (od 6 do 17 czerwca 2022 r.) na dwutygodniowy pobyt wyjechało 30 uczniów wraz z opiekunami.

 Uczniowie zostali zakwaterowani w miejscowości Paralia, a zajęcia praktyczne odbywali w różnych firmach greckich w regionie Katerini ok. 90 km na południe od Salonik. Charakter praktyk odpowiadał profilowi zawodowemu ich uczestników. Informatycy projektowali witryny internetowe, opracowywali kosztorysy usług i konsultowali efekt końcowy w postaci strony internetowej postawionej na serwerze, zgodnie z oczekiwaniami usługodawcy. Logistycy zdobywali doświadczenie w działach marketingu, zapoznawali się z dokumentacją, systemem magazynowania, dokonywali inwentaryzacji, itp. Z kolei elektrycy uczyli się planować sieci elektryczne z wykorzystaniem wspomagania komputerowego, realizowali prace instalatorskie, kalkulowali koszty zleceń dla inwestorów. Budowlańcy poznawali specyfikę biura projektowego, przygotowywali dokumentację budowlaną (program Auto Cad), poznawali programy architektoniczne, pracowali nad kosztorysami, a także wykonywali prace remontowo-budowlane. Mechanicy zapoznawali się z pracą w dziale serwisowym, analizowali projekty, przygotowywali dokumentację do realizowanego projektu w Auto Cadzie, wykonywali usługi naprawcze. Każda grupa miała swojego mentora, który prowadził zespół, omawiał powierzone zadania, kierował jego pracami, podpowiadał sposoby realizacji wybranych zajęć. 

Na zakończenie praktyk odbywały się panele dyskusyjne, podczas których ich uczestnicy oceniali swą pracę, rozmawiali o problemach, które musieli rozwiązać oraz o uzyskanych efektach.

W czasie wolnym uczniowie odbywali wycieczki, dzięki którym poznawali bogatą kulturę grecką.  Na ich trasie turystycznej znalazły się: Klasztor Meteory, Wyspa Skhiatos, Masyw Olimpu, Saloniki. Zarówno podczas zajęć, jak również wycieczek mogli zbliżyć się do swoich greckich rówieśników, ponieważ program pobytu zakładał również rozwój kompetencji społecznych właśnie w środowisku międzynarodowym. Szlifowanie języka branżowego to także efekt pobytu w Grecji.

gbg

ZOBACZ GALERIE