starostwo powiatowe w sochaczewie
filtr graficzny dla strony powiat sochaczew
Wydz. Komunikacji sprawdź nr w kolejce Aktualności Powiatowy Rzecznik Konsumentów Lista Organizacji Pozarządowych Ważne Telefony Szkoły Szkoły Podstawowe Szkoły Ponadpodstawowe Niepubliczne Szkoły i Placówki Oświatowe Konkursy RODZINY ZASTĘPCZE Projekty Dotacje z budżetu państwa Rządowy Fundusz Inwestycji Lokalnych Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg CYFROWY POWIAT Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych Program Inwestycyjny Centralny Port Komunikacyjny Sektorowy Program Wsparcia pn. "Bezpieczne Drogi" Przez Centralny Port Komunikacyjny Sp. z o.o. Numery kont bankowych Petycje Budżet Obywatelski 2018 - realizacja 2019 r. 2019 - realizacja 2020 r. 2020 - realizacja 2021r. RODO RAJD ROWEROWY Transmisje internetowe z sesji Rad Powiatu Punkt Nieodpłatnej Pomocy Prawnej Edukacja Prawna MONITORING PLATFORMA ZAKUPOWA TURNIEJ DZIKICH DRUŻYN Wersja kontrastowa

Elektroniczny nabór

19-05-2008 12:00

A A A
Od 2005 roku Starostwo Powiatowe realizuje program elektronicznego wspomagania rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych, polegający na przeprowadzeniu rekrutacji za pośrednictwem Internetu pod nazwą: "NABÓR OPTIMUM - KSEON SOCHACZEW". W ramach wdrożenia systemu odbywają się szkolenia administratorów i informatyków ze wszystkich gimnazjów z terenu powiatu sochaczewskiego, którzy pomagają uczniom swoich szkół w procesie rejestracji do systemu i wyboru preferencji.

Już od kilku lat część naboru do szkół ponadgimnazjalnych odbywa się drogą elektroniczną. Uczniowie wybierają szkoły i klasy, logując się na specjalnej stronie internetowej. Mimo że wyboru uczniowie dokonują przez Internet, nie unikną wizyty w szkole, do której w maju i czerwcu należy dostarczyć wymagane dokumenty. A kompletować je można już teraz. W majowym naborze mogą brać udział nawet ci, którzy do szkoły już się dostali, są obecnie uczniami klasy pierwszej, ale boją się, że nie uda im się zdać do kolejnej.
Korzyści dla uczniów wynikające z wdrożenia elektronicznego systemu rekrutacji: optymalizacja wyboru szkoły ponadgimnazjalnej (w ramach możliwych do wyboru trzech szkół istnieje możliwość wyboru nawet kilkunastu klas), zmniejszenie uciążliwości związanych z procesem rekrutacji (kontakt jedynie ze szkołą pierwszego wyboru, zmniejszenie kosztów podróży do szkół), bieżący podgląd procesu rekrutacji przy wykorzystaniu Internetu (możliwość uzyskania informacji o akceptacji podania, weryfikacja poprawności naliczenia punktów i wreszcie bardzo szybka odpowiedź na temat przyjęcia do szkoły).

Elektroniczny nabór do szkół ponadgimnazjalnych w roku szkolnym 2008/2009
Harmonogram działań w gimnazjum
do 30 kwietnia - trwało zakładanie kont w systemie dla uczniów klas III będących kandydatami do szkół ponadgimnazjalnych, wprowadzenie danych osobowych uczniów klas III i spotkania informacyjne z rodzicami uczniów i z uczniami klas III.
do 6 maja - przekazanie loginów, adresu strony www systemu i harmonogramu działań gimnazjalistom – kandydatom do szkół ponadgimnazjalnych na rok szkolny 2008/2009.
do 19 czerwca - wprowadzenie do systemu informacji o ocenach ze świadectwa, z egzaminu gimnazjalnego i o innych osiągnięciach kandydatów oraz o ewentualnym nieukończeniu gimnazjum przez ucznia klasy III a także o egzaminach poprawkowych.
do 20 czerwca – dostarczanie dokumentów potwierdzających osiągnięcia (kopie świadectwo i zaświadczeń o wynikach egzaminu gimnazjalnego) do szkół pierwszego wyboru
27 czerwca - publikacja list zakwalifikowanych do przyjęcia (zapoznanie się z wynikami naboru)
27 czerwca – 1 lipca potwierdzenie woli podjęcia nauki poprzez dostarczenie oryginałów świadectwa i zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego
1 lipca – publikacja list przyjętych orz list wolnych miejsc
2–7 lipca przeprowadzenie rekrutacji uzupełniającej
25-28 sierpnia - wprowadzenie do systemu ocen z egzaminów poprawkowych i informacji o tym, czy uczeń klasy trzeciej staje się kandydatem do szkoły ponadgimnazjalnej, czy też będzie powtarzał rok.
24-26 września - pobieranie z systemu danych o losach absolwentów.