starostwo powiatowe w sochaczewie
filtr graficzny dla strony powiat sochaczew
Wydz. Komunikacji sprawdź nr w kolejce Aktualności Powiatowy Rzecznik Konsumentów Lista Organizacji Pozarządowych Ważne Telefony Szkoły Szkoły Podstawowe Szkoły Ponadpodstawowe Niepubliczne Szkoły i Placówki Oświatowe Konkursy RODZINY ZASTĘPCZE Projekty Dotacje z budżetu państwa Rządowy Fundusz Inwestycji Lokalnych Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg CYFROWY POWIAT Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych Program Inwestycyjny Centralny Port Komunikacyjny Sektorowy Program Wsparcia pn. "Bezpieczne Drogi" Przez Centralny Port Komunikacyjny Sp. z o.o. Numery kont bankowych Petycje Budżet Obywatelski 2018 - realizacja 2019 r. 2019 - realizacja 2020 r. 2020 - realizacja 2021r. RODO RAJD ROWEROWY Transmisje internetowe z sesji Rad Powiatu Punkt Nieodpłatnej Pomocy Prawnej Edukacja Prawna MONITORING PLATFORMA ZAKUPOWA TURNIEJ DZIKICH DRUŻYN Wersja kontrastowa

Skuteczna komunikacja w Osiemdziesiątce

06-03-2023 10:10

A A A

W ramach projektu „Zintegrowany rozwój szkolnictwa zawodowego” grupa uczniów Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Praktycznego 2 i 3 marca wzięła udział w kursie „Skuteczna i rozwojowa komunikacja interpersonalna”. Kurs został sfinansowany ze środków unijnych, a jego organizatorami były Agencja Rozwoju Mazowsza oraz Instytut Badawczo-Szkoleniowy.

W dwudniowych zajęciach uczestniczyło 20 uczniów z klas czwartych technikum. Zajęcia obejmowały wykłady, pokazy filmowe i ćwiczenia. Pierwszego dnia uczniowie zdobywali ogólną wiedzę na temat procesu komunikacji - od czego zależy i czemu służy. Ewa Nowosielska, która prowadziła szkolenie uwagę słuchaczy koncentrowała na różnych poziomach komunikacji, czyli na tym, co mówimy, w jaki sposób mówimy i jaką rolę w tym procesie odgrywa mowa ciała.

 - Żeby pobudzić ciekawość uczestników zajęć, proponuję różne ćwiczenia np. kalambury jako jeden ze sposobów komunikacji niewerbalnej, ponadto uczniowie poznawali techniki aktywnego słuchania, zadawania pytań, poznawali i oceniali swój naturalny styl zachowania, by lepiej poznać siebie.

Wątków do rozmowy nie brakowało: jak pracować ze swoimi emocjami, które wpływają na komunikację z innymi, jak udzielać informacji zwrotnej – m.in. na tych zagadnieniach koncentrowała się uwaga uczniów.

- Dla nas to były nowe tematy, mówi Szymon, moją uwagę zwrócił wątek dotyczący mowy ciała. Bardzo interesujący. Teraz już wiem, jak się mają prawdziwe intencje naszych polityków w porównaniu z tym, o czym i jak mówią. Jeśli nie kontrolują swojej mowy ciała ich słowa rozmijają się z tym, co można wyczytać z ich mowy ciała – zauważa Szymon.

Zajęcia miały posłużyć lepszemu poznaniu siebie, każdy z uczestnikowi analizował i opisywał swój styl zachowania, a celem końcowym było poprawienie komunikacji tej werbalnej i niewerbalnej.

gbg

ZOBACZ GALERIE