E-rejestracja w szpitalu to dobry pomysł
30-07-2012 08:18
A
A
A
Kilkadziesiąt osób skorzystało już z elektronicznej formy zapisu do poradni specjalistycznych w sochaczewskim szpitalu. Nowa metoda rejestracji zyskuje na popularności wśród pacjentów.
Od kilku tygodni pacjenci mogą zarejestrować się na wizytę w wybranej poradni za pośrednictwem e-maila. Jak mówią pracownicy Sekcji Kontraktowania i Rozliczeń, nowa forma dość szybko przyjmuje się wśród pacjentów. Otrzymujemy już nawet informacje zwrotne o odbytych wizytach od zadowolonych klientów – mówi Agnieszka Jaczyńska, kierownik Sekcji. – Zachęcamy do rejestracji elektronicznej, ponieważ pozwala ona zaoszczędzić czas spędzony na staniu w kolejce do okienka rejestracji lub próbach dodzwonienia się, co czasami, w dni kiedy pracuje najwięcej poradni, jak wtorek czy środa, nastręcza wielu problemów. Wysłanie e-maila zajmuje mniej czasu i mamy gwarancję, że w ciągu trzech dni wizyta zostanie potwierdzona.
Rejestracja elektroniczna polecana jest zwłaszcza pacjentom zapisującym się na wizyty kontrolne, gdzie nie ma presji czasu. Przypomnijmy, że aby skorzystać z tej formy, należy wysłać e-mail na adres rejestracja@szpitalsochaczew.pl. W treści podajemy dane osobowe (imię, nazwisko, PESEL, adres, numer telefonu kontaktowego), nazwę poradni, nazwisko lekarza (opcjonalnie), informujemy, czy jest to wizyta pierwszorazowa czy kontrolna. Wykaz wszystkich poradni, godziny przyjęć i nazwiska lekarzy znajdują się na stronie www.szpital-esochaczew.pl w zakładce Poradnie.
Przypominamy także, że przy zapisie do większości poradni specjalistycznych wymagane jest skierowanie od lekarza rodzinnego. Bez skierowania zapisujemy się do okulisty, ginekologa, stomatologa, do Poradni Leczenia Uzależnień i Poradni Zdrowia Psychicznego. Ważne, aby na wizytę zabrać ze sobą oprócz dowodu osobistego i skierowania także aktualny dokument potwierdzający prawo do świadczeń zdrowotnych. Dla zatrudnionych na umowę o pracę będzie to ostatni druk RMUA lub książeczka ubezpieczeniowa z aktualnym wpisem, dla prowadzących działalność gospodarczą dowód wpłaty składki na ubezpieczenia zdrowotne, dla rolników – legitymacja KRUS wraz z dowodem wpłaty ostatniej składki na ubezpieczenie społeczne, dla bezrobotnych – aktualne zaświadczenie z PUP, dla nieubezpieczonych – decyzja wójta, burmistrza lub prezydenta gminy właściwej ze względu na miejsce zamieszkania pacjenta, potwierdzająca prawo do bezpłatnych świadczeń. Osoby zgłoszone jako członkowie rodziny ubezpieczonego muszą posiadać dowód opłacenia składki zdrowotnej przez osobę, która zgłosiła członka rodziny do ubezpieczenia zdrowotnego - legitymacja rodzinna z wpisanymi członkami rodziny wraz z aktualną datą i pieczątką płatnika lub ZUS albo legitymacja emeryta lub rencisty z wpisanymi członkami rodziny wraz z aktualnym odcinkiem emerytury lub renty.
W przypadku członków rodziny - dzieci, które ukończyły 18 rok życia, dodatkowo należy przedstawić dokument potwierdzający fakt kontynuacji nauki (do 26 roku życia) lub dokument potwierdzający znaczny stopień niepełnosprawności.