starostwo powiatowe w sochaczewie
filtr graficzny dla strony powiat sochaczew
Wydz. Komunikacji sprawdź nr w kolejce Aktualności Powiatowy Rzecznik Konsumentów Lista Organizacji Pozarządowych Ważne Telefony Szkoły Szkoły Podstawowe Szkoły Ponadpodstawowe Niepubliczne Szkoły i Placówki Oświatowe Konkursy RODZINY ZASTĘPCZE Projekty Dotacje z budżetu państwa Rządowy Fundusz Inwestycji Lokalnych Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg CYFROWY POWIAT Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych Program Inwestycyjny Centralny Port Komunikacyjny Sektorowy Program Wsparcia pn. "Bezpieczne Drogi" Przez Centralny Port Komunikacyjny Sp. z o.o. Numery kont bankowych Petycje Budżet Obywatelski 2018 - realizacja 2019 r. 2019 - realizacja 2020 r. 2020 - realizacja 2021r. RODO RAJD ROWEROWY Transmisje internetowe z sesji Rad Powiatu Punkt Nieodpłatnej Pomocy Prawnej Edukacja Prawna MONITORING PLATFORMA ZAKUPOWA TURNIEJ DZIKICH DRUŻYN Wersja kontrastowa

Komisja Europejska w sprawie badań technicznych

01-08-2012 09:28

A A A
Komisja Europejska chce ujednolicić na terenie całej unii przepisy dotyczące przeprowadzania obowiązkowych badań technicznych pojazdów. Na unijnych drogach z powodu usterek technicznych każdego dnia ginie średnio 5 osób. Stąd też Komisja Europejska przyjęła nowe przepisy, które mają zaostrzyć kontrole techniczne aut oraz rozszerzyć ich zakres.

Obowiązujące dziś w Unii Europejskiej przepisy pochodzą z 1997 roku i były nowelizowane jedynie w niewielkim zakresie. Od tego czasu nastąpił też znaczy postęp w motoryzacji. Do pojazdów wprowadzono nowe technologie z zakresu bezpieczeństwa biernego i czynnego, które nie są objęte żadną kontrolą podczas okresowego badania pojazdu.
Wprowadzenie nowych przepisów zdaniem Komisji powinno zapobiec w UE ponad 36 000 wypadków spowodowanych usterkami technicznymi, w których śmierć może ponieść ponad 1200 osób.
Główne elementy nowych przepisów:
 wprowadzenie obowiązku badań przydatności do ruchu skuterów i motorowerów w całej UE.
 zwiększenie częstotliwości okresowych badań przydatności do ruchu drogowego w przypadku starych pojazdów.
 zwiększenie częstotliwości badań w przypadku samochodów osobowych i samochodów dostawczych o szczególnie wysokim przebiegu.
 poprawa jakości badań przydatności pojazdów do ruchu poprzez ustanowienie wspólnych minimalnych standardów w odniesieniu do usterek, urządzeń i inspektorów.
 wprowadzenie obowiązku kontroli elektronicznych systemów bezpieczeństwa.
 ograniczenie fałszowania przebiegu dzięki rejestracji odczytów liczników.
W Polsce dla samochodów osobowych i motocykli częstotliwość badań nowych pojazdów pozostanie bez zmian. Nowością będzie wprowadzenie obowiązkowego badania skuterów.

Źródło: http://europa.eu/index_pl.htm