starostwo powiatowe w sochaczewie
filtr graficzny dla strony powiat sochaczew
Wydz. Komunikacji sprawdź nr w kolejce Aktualności Powiatowy Rzecznik Konsumentów Lista Organizacji Pozarządowych Ważne Telefony Szkoły Szkoły Podstawowe Szkoły Ponadpodstawowe Niepubliczne Szkoły i Placówki Oświatowe Konkursy RODZINY ZASTĘPCZE Projekty Dotacje z budżetu państwa Rządowy Fundusz Inwestycji Lokalnych Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg CYFROWY POWIAT Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych Program Inwestycyjny Centralny Port Komunikacyjny Sektorowy Program Wsparcia pn. "Bezpieczne Drogi" Przez Centralny Port Komunikacyjny Sp. z o.o. Numery kont bankowych Petycje Budżet Obywatelski 2018 - realizacja 2019 r. 2019 - realizacja 2020 r. 2020 - realizacja 2021r. RODO RAJD ROWEROWY Transmisje internetowe z sesji Rad Powiatu Punkt Nieodpłatnej Pomocy Prawnej Edukacja Prawna MONITORING PLATFORMA ZAKUPOWA TURNIEJ DZIKICH DRUŻYN Wersja kontrastowa

Opłaty i koszty związane z usunięciem i przechowywaniem pojazdów

16-10-2012 11:15

A A A
Na ostatniej sesji Rady Powiatu w Sochaczewie radni przyjęli uchwałę w sprawie ustalenia wysokości opłat i kosztów związanych z usunięciem i przechowywaniem pojazdów obowiązujących na terenie powiatu sochaczewskiego.

Wprowadzone uchwałą zmiany w wysokości opłat za usuwanie pojazdów z drogi i ich przechowywanie na parkingu strzeżonym, jak również ustalenie wysokości kosztów w przypadku odstąpienia od wykonywania dyspozycji usunięcia pojazdu, wynikają ze zmiany w art. 130a ustawy - Prawo o ruchu drogowym.

Zgodnie z przepisami pojazd jest przemieszczany bądź usuwany z drogi na koszt właściciela w przypadku:
l. pozostawienia pojazdu w miejscu, gdzie jest to zabronione i utrudnia ruch lub w inny sposób zagraża bezpieczeństwu,
2. nieokazania przez kierującego dokumentu stwierdzającego zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadacza pojazdu lub stwierdzającego opłacenie składki tego ubezpieczenia,
3. przekroczenia wymiarów, dopuszczalnej masy całkowitej lub nacisku osi określonych w przepisach ruchu drogowego, chyba że istnieje możliwość skierowania pojazdu na pobliska drogę, na której dopuszczalny jest ruch takiego pojazdu,
4. pozostawienia pojazdu nieoznakowanego kartą parkingową, w miejscu przeznaczonym dla pojazdu osoby niepełnosprawnej o obniżonej sprawności ruchowej oraz osób wymienionych wart. 8 ust. 2 ustawy prawo o ruchu drogowym;
5. pozostawienia pojazdu w miejscu obowiązywania znaku wskazującego, że zaparkowany pojazd zostanie usunięty na koszt właściciela,
6. kierowała nim osoba znajdująca się w stanie nietrzeźwości lub w stanie po użyciu alkoholu albo środka działającego podobnie do alkoholu a nie ma możliwości zabezpieczenia go w inny sposób,
7. kierowała nim osoba nie posiadająca przy sobie dokumentów uprawniających do kierowania lub używania pojazdu a nie ma możliwości zabezpieczenia go w inny sposób,
8. jego stan techniczny zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego, powoduje uszkodzenie drogi albo narusza wymagania ochrony środowiska a nie ma możliwości zabezpieczenia go w inny sposób,

Decyzję o przemieszczeniu lub usunięciu pojazdu z drogi w zależności od sytuacji wydaje policjant lub strażnik miejski. Jeżeli wydanie dyspozycji usunięcia pojazdu w przypadkach, o których mowa wyżej spowodowało powstanie kosztów, do ich pokrycia jest obowiązany właściciel pojazdu. Pojazd usunięty z drogi umieszcza się na parkingu strzeżonym do czasu uiszczenia opłat za jego usunięcie i przechowywanie.

Usuwanie pojazdów oraz prowadzenie parkingu strzeżonego dla pojazdów usuniętych w przypadkach, o których mowa wyżej należy do zadań własnych powiatu. Starosta realizuje te zadania przy pomocy powiatowych jednostek organizacyjnych lub powierza ich wykonywanie zgodnie z przepisami o zamówieniach publicznych.
Rada Powiatu, biorąc pod uwagę konieczność sprawnej realizacji zadania ustala corocznie, w drodze uchwały, wysokość opłat i wysokość kosztów za usuniecie i przechowywanie pojazdu.

Wysokość opłat za usunięcie i przechowywanie pojazdu usuniętego z drogi w przypadkach określonych w art. 130a ust. 1 i 2 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005r. Nr 108, poz. 908 z późn. zm.) w następującej wysokości:
1) rower lub motorower:
a) za usunięcie - 110 zł;
b) za każdą dobę przechowywania - 17 zł,
2) motocykl:
a) za usunięcie - 218 zł;
b) za każdą dobę przechowywania - 24 zł,
3) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t:
a) za usunięcie - 478 zł;
b) za każdą dobę przechowywania - 37 zł,
4) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t do 7,5 t:
a) za usunięcie - 597 zł;
b) za każdą dobę przechowywania - 49 zł,
5) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 7,5 t do 16 t:
a) za usunięcie - 846 zł;
b) za każdą dobę przechowywania - 71 zł,
6) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 t:
a) za usunięcie - 1 247 zł;
b) za każdą dobę przechowywania - 132 zł,
7) pojazd przewożący materiały niebezpieczne:
a) za usunięcie - 1 518 zł;
b) za każdą dobę przechowywania - 196 zł.

Wysokość kosztów powstałych w przypadku odstąpienia od usunięcia pojazdu, jeżeli wydanie dyspozycji usunięcia pojazdu spowodowało powstanie tych kosztów:
1) rower lub motorower - 50 zł;
2) motocykl - 100 zł;
3) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t - 220 zł;
4) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t do 7,5 t - 275 zł;
5) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 7,5 t do 16 t - 390 zł;
6) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 t - 575 zł;
7) pojazd przewożący materiały niebezpieczne - 700 zł.


ZOBACZ GALERIE