Obradował Zarząd Powiatu
17-02-2005 15:14
A
A
A
* Na posiedzenie Zarządu w dniu 10 lutego przybył dyrektor Wydziału Promocji Starostwa Powiatowego Adam Lemiesz. Zaprezentował kalendarz tegorocznych imprez. Odbyły się już gale – Znaku Promocyjnego „Sochaczewski Dukat” oraz Mistrzów Sportu. W tym roku wydział będzie jeszcze organizatorem XII Mazowieckich Targów Rolnych i Przedsiębiorczości (24 kwietnia – Targi patronatem obejmie w tym roku prawdopodobnie Marszałek Województwa Mazowieckiego Adam Struzik); VI Rodzinnego Rajdu Rowerowego po Powiecie Sochaczewskim (4 czerwca); VII Świętojańskiego Rajdu Motocykli Zabytkowych „Bzura 2005” (24 – 26 czerwca); VI Dożynek Powiatowych. Powiat będzie brał udział w Międzynarodowych Targach Łódzkich „Na styku kultur” (1 – 3.04); „Świątecznych Stołach” – Wielkanocnym i Bożonarodzeniowym – organizowanych przez OST Gromada; Mazowieckich Dniach Kultury w Łazienkach Królewskich; Międzynarodowych Targach Poznańskich „Polagra – 2005 – Pawilon Regionów”; Mazowieckich Dniach Kukurydzy. Wydział jest także organizatorem oraz współorganizatorem całego cyklu szkoleń, seminariów i spotkań informacyjnych, a także imprez organizowanych przez inne samorządy i organizacje pozarządowe. W tym roku zaproponowany zostanie nowy model współpracy promocyjnej z gminami, także przy organizacji powiatowych dożynek.
* Dyrektor Wydziału Oświaty Marek Fergiński przedstawił ofertę firmy, która zaproponowała wdrożenie na terenie powiatu systemu komputerowego dla potrzeb szkół ponadpodstawowych i gimnazjów. W pakiecie jest m.in. program „Sekretariat”, czyli elektroniczna wersja dziennika lekcyjnego, spisu uczniów, planów lekcji, świadectw szkolnych, płatności itp. Najważniejsza jednak byłaby możliwość elektronicznego wprowadzenia naboru do szkól ponadgimnazjalnych. Przyspiesza to system rekrutacji, eliminuje błędy i przypadkowość, stwarza możliwość natychmiastowej analizy i kontroli, eliminuje pracę wielu członków komisji. Każdy uczeń otrzymałby swój kod, a poprzez załogowanie się miałby internetowy dostęp do informacji w każdym miejscu i o każdej porze. Niepotrzebne by było składanie wniosków do kilku szkół, i przenoszenie dokumentów w zależności od liczby uczniów przyjętych w danej szkole.
Zarząd postanowił podjąć decyzję o ewentualnym wprowadzeniu systemu po zasięgnięciu opinii dyrektorów szkół.
* Dyrektor Krzysztof Żyżyński z Wydziału Gospodarki Mieniem przedstawił wniosek gospodarstwa pomocniczego przy ZS RCKU dotyczący sprzedaży nieużytkowanych kombajnów do zbioru porzeczki oraz fasolki szparagowej. Zarząd wyraził zgodę na sprzedaż. Jednocześnie postanowiono zaprosić na spotkanie dyrektora gospodarstwa w celu omówienia planu tegorocznych zasiewów i planowanych na ten rok kosztów działalności.
* Starosta Józef Gołębiowski podpisał 3 postanowienia uzgadniające warunki zabudowy w zakresie powiatowych zadań ponadlokalnych.
Andrzej Wach