starostwo powiatowe w sochaczewie
filtr graficzny dla strony powiat sochaczew
Wydz. Komunikacji sprawdź nr w kolejce Aktualności Powiatowy Rzecznik Konsumentów Lista Organizacji Pozarządowych Ważne Telefony Szkoły Szkoły Podstawowe Szkoły Ponadpodstawowe Niepubliczne Szkoły i Placówki Oświatowe Konkursy RODZINY ZASTĘPCZE Projekty Dotacje z budżetu państwa Rządowy Fundusz Inwestycji Lokalnych Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg CYFROWY POWIAT Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych Program Inwestycyjny Centralny Port Komunikacyjny Sektorowy Program Wsparcia pn. "Bezpieczne Drogi" Przez Centralny Port Komunikacyjny Sp. z o.o. Numery kont bankowych Petycje Budżet Obywatelski 2018 - realizacja 2019 r. 2019 - realizacja 2020 r. 2020 - realizacja 2021r. RODO RAJD ROWEROWY Transmisje internetowe z sesji Rad Powiatu Punkt Nieodpłatnej Pomocy Prawnej Edukacja Prawna MONITORING PLATFORMA ZAKUPOWA TURNIEJ DZIKICH DRUŻYN Wersja kontrastowa

Przeciw zagrożeniom

01-03-2005 12:41

A A A
Zwiększające się z roku na rok zagrożenia ludności powodują konieczność stałego monitorowania i kontrolowania stanu zabezpieczeń. Plan zasadniczych przedsięwzięć w zakresie zarządzania kryzysowego i ochrony ludności w 2005 roku był tematem szkolenia dla gmin powiatu sochaczewskiego, które zorganizowali pełnomocnicy starosty ds. współpracy z zespolonymi służbami i inspekcjami Tadeusz Wachowski oraz ds. ochrony informacji niejawnych Mieczysław Rybicki.
Co prawda, powiatem sochaczewskim na razie nie interesują się, miejmy nadzieję, terroryści, ale kilka gmin leży w strefie powodzi, istnieje niebezpieczeństwo pożarów (Puszcza Kampinoska), a na całym terenie skażeń wynikających ze skutków wypadków drogowych (zderzenia, wycieki substancji trujących, rozszczelnienia cystern i pojemników) lub powstających w wyników np. silnych wiatrów.
Dlatego główne problemy stojące przed służbami to zabezpieczenie organizacyjne i materiałowe warunków ochrony ludności w warunkach kryzysowych. Służyć temu ma m.in. komputerowy system SRK-2002 (System Reagowania Kryzysowego – 2002), który zakupiło dotychczas na terenie województwa 37 powiatów oraz 67 gmin. Przeprowadzona inwentaryzacja sprzętu obrony cywilnej wykazała także, że mimo poprawy warunków magazynowych, przechowywany sprzęt ze względu na swój wiek traci wartość użytkową i z roku na rok go ubywa, zwłaszcza w grupie środków ochrony dróg oddechowych i skóry. Spowodowane jest to głównie brakiem pieniędzy na jego zakupy.
Zebrani przyjęli, że w roku 2005 ważne będzie wdrażanie w życie przepisów normatywnych i prawnych w tym zakresie, opracowanie dokumentów planistyczno – organizacyjnych oraz elementów wczesnego ostrzegania i alarmowania. Konieczne jest bieżące korygowanie przygotowanej organizacji planowej ewakuacji ludności z terenów zagrożonych (np. toksycznymi środkami przemysłowymi, powodzią itp.). Najtrudniejsze ze względów finansowych będzie na pewno zapewnienie odpowiednich warunków przechowywania, konserwacji, eksploatacji, remontu i wymiany sprzętu. Pozostaje więc mieć nadzieję, że i w tym roku na terenie powiatu nie wydarzy się nic takiego, co wymagałoby użycia tych środków. Ale strzeżonego…
Andrzej Wach