Rejestracja w urzędzie pracy przez Internet?
20-11-2012 08:39
A
A
A
Wszystko wskazuje na to, że za pół roku wejdą w życie przepisy umożliwiające internetową rejestrację i umówienie wizyty w urzędach pracy - poinformował minister pracy i polityki społecznej Władysław Kosiniak-Kamysz, który podpisał rozporządzenie w tej sprawie.
Rejestrować się w urzędach pracy przez Internet będą mogły osoby bezrobotne oraz poszukujące pracy. Po wypełnieniu specjalnego formularza elektronicznego i jego przekazaniu, zostanie wyznaczony termin wizyty w urzędzie pracy, nie dłuższy niż siedem dni roboczych, by dostarczyć pozostałe niezbędne do rejestracji dokumenty.
Aby skorzystać z pełnej rejestracji przez internet konieczne będzie dodatkowo posiadanie np. bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego certyfikatem, podpisu potwierdzonego profilem zaufanym elektronicznej platformy usług administracji publicznej albo podpisu osobistego weryfikowanego certyfikatem podpisu osobistego.
Co istotne, nadal będzie można zarejestrować się, odwiedzając urząd.
Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie rejestracji bezrobotnych i poszukujących pracy
Źródło: portalszerokopasmowy.pl, MPiPS