starostwo powiatowe w sochaczewie
filtr graficzny dla strony powiat sochaczew
Wydz. Komunikacji sprawdź nr w kolejce Aktualności Powiatowy Rzecznik Konsumentów Lista Organizacji Pozarządowych Ważne Telefony Szkoły Szkoły Podstawowe Szkoły Ponadpodstawowe Niepubliczne Szkoły i Placówki Oświatowe Konkursy RODZINY ZASTĘPCZE Projekty Dotacje z budżetu państwa Rządowy Fundusz Inwestycji Lokalnych Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg CYFROWY POWIAT Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych Program Inwestycyjny Centralny Port Komunikacyjny Sektorowy Program Wsparcia pn. "Bezpieczne Drogi" Przez Centralny Port Komunikacyjny Sp. z o.o. Numery kont bankowych Petycje Budżet Obywatelski 2018 - realizacja 2019 r. 2019 - realizacja 2020 r. 2020 - realizacja 2021r. RODO RAJD ROWEROWY Transmisje internetowe z sesji Rad Powiatu Punkt Nieodpłatnej Pomocy Prawnej Edukacja Prawna MONITORING PLATFORMA ZAKUPOWA TURNIEJ DZIKICH DRUŻYN Wersja kontrastowa

Nie ma zgody na powtórki

30-03-2005 10:28

A A A
Zarząd Powiatu nie wyraził 17 marca zgody na przedstawiony przez dyrektora Wydziału Komunikacji Stanisława Wódkę wniosek o dodatkowe, weryfikujące pomiary hałasu na obwodnicy Sochaczewa. Z wnioskiem o takie dodatkowe pomiary wystąpiła do wojewody mazowieckiego Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, a wojewoda scedował wyrażenie tej zgody na starostę sochaczewskiego. Zgodnie z warunkiem nałożonym przez starostę w pozwoleniu na budowę obwodnicy, inwestor czyli GDDKiA miał obowiązek w ciągu 12 miesięcy od ukończenia inwestycji przeprowadzić badania porealizacyjne uciążliwości odkomunikacyjnych. Drugiego lutego Generalna Dyrekcja poprosiła o przedłużenie terminu przedłożenia analizy do końca czerwca tego roku „…z uwagi na konieczność przeprowadzenia dodatkowych weryfikujących pomiarów…”. Wyników badań dotychczasowych jednak starosta Józef Gołębiowski jeszcze nie otrzymał.
Władze powiatowe i sam starosta Gołębiowski bardzo aktywnie pomagali w budowie obwodnicy. Ostatnim problemem, który nie rozwiązany wstrzymałby budowę na nieokreślony czas, było przeniesienie przejazdu kolejowego na Czerwonce i wybudowanie drogi objazdowej. Negocjacje doprowadziły do tego, że za dodatkowe 3 miliony złotych powstała praktycznie nowa droga i przebudowany został przejazd kolejowy na Czystem.
Jeżeli okazałoby się, że wybudowana obwodnica nie spełnia warunków postawionych przez starostę, inwestor ma obowiązek uzupełnienia braków lub doprowadzenia do rekompensaty dla mieszkańców. Różne formy rekompensaty – od ekranów ochronnych do odszkodowań lub wykupu nieruchomości będą oczywiście zależne od wyników badań, jednak czwartkowa decyzja starosty i Zarządu może pomóc mieszkańcom Zatorza i Boryszewa.
Andrzej Wach