starostwo powiatowe w sochaczewie
filtr graficzny dla strony powiat sochaczew
Wydz. Komunikacji sprawdź nr w kolejce Aktualności Powiatowy Rzecznik Konsumentów Lista Organizacji Pozarządowych Ważne Telefony Szkoły Szkoły Podstawowe Szkoły Ponadpodstawowe Niepubliczne Szkoły i Placówki Oświatowe Konkursy RODZINY ZASTĘPCZE Projekty Dotacje z budżetu państwa Rządowy Fundusz Inwestycji Lokalnych Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg CYFROWY POWIAT Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych Program Inwestycyjny Centralny Port Komunikacyjny Sektorowy Program Wsparcia pn. "Bezpieczne Drogi" Przez Centralny Port Komunikacyjny Sp. z o.o. Numery kont bankowych Petycje Budżet Obywatelski 2018 - realizacja 2019 r. 2019 - realizacja 2020 r. 2020 - realizacja 2021r. RODO RAJD ROWEROWY Transmisje internetowe z sesji Rad Powiatu Punkt Nieodpłatnej Pomocy Prawnej Edukacja Prawna MONITORING PLATFORMA ZAKUPOWA TURNIEJ DZIKICH DRUŻYN Wersja kontrastowa

W tym roku dokumentacja - most na Utracie

30-03-2005 10:30

A A A
Janusz Ciura z Powiatowego Zarządu Dróg poinformował Zarząd Powiatu o stanie prac nad przygotowaniem do odbudowy mostów na rzece Utracie w ciągu ul. Młynarskiej. Już w kwietniu mógłby być ogłoszony przetarg na dokumentację techniczną. Problem jest jednak z narzuconą przez ekspertów budowlanych koniecznością odłączenia i przeprowadzenia osobno linii wodociągowej, która dotychczas jest przymocowana do konstrukcji mostów. Było to zresztą już powodem poważnej awarii. Wodociąg nie jest integralną częścią mostu, a obciąża go dodatkowo. Ponieważ linia jest częścią miejskiej sieci wodociągowej, postanowiono nie ujmować jej w projekcie dokumentacji, natomiast będzie ona musiała zostać przeniesiona przez właściciela, najprawdopodobniej tak, jak jest to w przypadku mostu na Utracie w Trojanowie. Postanowiono także zasięgnąć opinii, czy możliwe będzie odtworzenie jazów piętrzących wodę po zakończeniu odbudowy mostów.
Zachowane zostaną ustalenia konserwatora i mieszkańców Chodakowa po spotkaniu i zobowiązaniach ze strony starosty Józefa Gołębiowskiego, czyli szerokość jezdni 6 metrów, jednostronny chodnik 1,5 metra oraz nośność 15 ton.
Jak twierdzi Janusz Ciura, ze względu na to, że przygotowanie dokumentacji wymagało będzie wielu uzgodnień zarówno z ekspertami budowlanymi, jak i konserwatorem zabytków, nie należy spodziewać się jej przygotowania wcześniej, niż pod koniec tego roku.
W międzyczasie PZD wystąpi do ekspertów o wydanie jeszcze jednej opinii o dalszym, czasowym dopuszczeniu mostu do ruchu.
Andrzej Wach