starostwo powiatowe w sochaczewie
filtr graficzny dla strony powiat sochaczew
Wydz. Komunikacji sprawdź nr w kolejce Aktualności Powiatowy Rzecznik Konsumentów Lista Organizacji Pozarządowych Ważne Telefony Szkoły Szkoły Podstawowe Szkoły Ponadpodstawowe Niepubliczne Szkoły i Placówki Oświatowe Konkursy RODZINY ZASTĘPCZE Projekty Dotacje z budżetu państwa Rządowy Fundusz Inwestycji Lokalnych Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg CYFROWY POWIAT Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych Program Inwestycyjny Centralny Port Komunikacyjny Sektorowy Program Wsparcia pn. "Bezpieczne Drogi" Przez Centralny Port Komunikacyjny Sp. z o.o. Numery kont bankowych Petycje Budżet Obywatelski 2018 - realizacja 2019 r. 2019 - realizacja 2020 r. 2020 - realizacja 2021r. RODO RAJD ROWEROWY Transmisje internetowe z sesji Rad Powiatu Punkt Nieodpłatnej Pomocy Prawnej Edukacja Prawna MONITORING PLATFORMA ZAKUPOWA TURNIEJ DZIKICH DRUŻYN Wersja kontrastowa

Teraz łatwiej i sprawniej

14-10-2008 13:00

A A A
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom interesantów, chcąc jednocześnie usprawnić pracę urzędu, Wydział Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Sochaczewie wprowadził internetowy obieg dokumentów. Wszyscy, którzy mają dostęp do Internetu, a mają sprawę do załatwienia w Wydziale nie muszą już tracić czasu na przyjazd i osobiste pobranie odpowiednich wniosków i podań. Mogą teraz je wydrukować w domu, wypełnić i osobiście złożyć.

- By interesanci nie musieli niepotrzebnie się fatygować do naszego Wydziału, czy dzwonić postanowiliśmy zamieścić odpowiednie wnioski w Internecie na stronie http://www.sochaczew-powiat.bip.org.pl. Tam, w zakładce: Wydział Komunikacji i Transportu – Procedury Administracyjne - znaleźć można stosowne dokumenty do pobrania i wydrukowania – informuje dyrektor Wydziału Robert Szewczyk. - Osoba, która nie wie jak załatwić daną sprawę, po wejściu na naszą stronę będzie mogła krok po kroku zapoznać się ze wszystkim. Może prześledzić, jakie dokumenty musi załączyć w konkretnym przypadku, jak załatwić daną sprawę, jaki wniosek złożyć i przyjść już do nas z wypełnionymi dokumentami – wyjaśnia.
Na stronie podane są wszystkie podstawy prawne, wymagane dokumenty, termin i sposób załatwienia danej sprawy oraz przysługujący tryb odwoławczy, a także opłaty, jakich trzeba dokonać przy danej czynności.
Warto też zajrzeć na tą stronę nie tylko w chwili np. dokonania zakupu pojazdu, ale wcześniej, kiedy podejmujemy decyzję o jego zakupie. – Osoba kupująca samochód, czy to sprowadzony z zagranicy czy kupiony w Polsce będzie mogła dowiedzieć się, jakich dokumentów żądać przy zakupie auta od poprzedniego właściciela – mówi dyrektor R. Szewczyk. - A często jest tak, że przy rejestracji dopiero okazuje się, jakich brakuje dokumentów i wtedy zaczynają się problemy - dodaje.
To jedno z udogodnień. Poza tym, od kilku tygodni uruchomiono kolejne stanowiska do obsługi interesantów. – Teraz, przy rejestracji mamy cztery stanowiska a przy wydawaniu dokumentów dwa, dzięki temu zmniejszyła się kolejka oczekujących na zarejestrowanie pojazdu czy wydanie dowodu rejestracyjnego – podkreśla dyrektor Wydziału Komunikacji. - Warto w tym miejscu zaznaczyć, że u nas odejście z pracy osoby ze stanowiska obsługi interesanta bezpośredniej i zatrudnienie na jej miejsce nowej, wdrożenie w zakres czynności i obowiązków, trwa pół do roku czasu. Każda, nowa osoba zatrudniona do obsługi klienta, musi ukończyć kilka kursów, m.in. na obsługę systemu, przy którym pracuje, z zakresu dostępu do ochrony danych osobowych, a ponadto musi zapoznać się z licznymi ustawami, przepisami. Nie opieramy się przecież tylko na polskich przepisach, musimy posiadać wiedzę o przepisach dotyczących rejestracji pojazdów i wydawania uprawnień do kierowania pojazdami praktycznie z całej UE, Rosji, USA, Kanady.
Jak informuje dyrektor, wprowadzone udogodnienie nie powoduje, że na miejscu w Wydziale nie będzie można odbierać osobiście wniosków i zasięgać informacji. Nadal będą dostępne stosowne formularze i w godzinach pracy urzędu można będzie uzyskać druki i potrzebne informacje.


Jeżeli kupujecie Państwo samochód, który np. był zarejestrowany w tutejszym Wydziale Komunikacji, a chcecie sprawdzić czy nie jest to np. pojazd kradziony, bo macie pewne podejrzenia co do jego pochodzenia, można to sprawdzić na miejscu w godzinach pracy w Wydziale Komunikacji i Transportu przy ul. Ziemowita. Jeśli kupujecie auto, które jest zarejestrowane w innym Wydziale Komunikacji, tam też powinniście uzyskać takiej informacji. – Polecałbym, takie zbadanie historii pojazdu, pozwoli ono ustrzec się przed nabyciem pojazdu z wadą prawną - mówi dyrektor R. Szewczyk.

ZOBACZ GALERIE