starostwo powiatowe w sochaczewie
filtr graficzny dla strony powiat sochaczew
Wydz. Komunikacji sprawdź nr w kolejce Aktualności Powiatowy Rzecznik Konsumentów Lista Organizacji Pozarządowych Ważne Telefony Szkoły Szkoły Podstawowe Szkoły Ponadpodstawowe Niepubliczne Szkoły i Placówki Oświatowe Konkursy RODZINY ZASTĘPCZE Projekty Dotacje z budżetu państwa Rządowy Fundusz Inwestycji Lokalnych Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg CYFROWY POWIAT Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych Program Inwestycyjny Centralny Port Komunikacyjny Sektorowy Program Wsparcia pn. "Bezpieczne Drogi" Przez Centralny Port Komunikacyjny Sp. z o.o. Numery kont bankowych Petycje Budżet Obywatelski 2018 - realizacja 2019 r. 2019 - realizacja 2020 r. 2020 - realizacja 2021r. RODO RAJD ROWEROWY Transmisje internetowe z sesji Rad Powiatu Punkt Nieodpłatnej Pomocy Prawnej Edukacja Prawna MONITORING PLATFORMA ZAKUPOWA TURNIEJ DZIKICH DRUŻYN Wersja kontrastowa

Stanowisko Zarządu Powiatu w sprawie remontu ulicy Staszica w Sochaczewie

11-10-2013 14:35

A A A
W związku z nasileniem nieprawdziwych wypowiedzi i mijającymi się z prawdą komentarzami pod adresem starosty sochaczewskiego w sprawie remontu ulicy Staszica w Sochaczewie, które ukazują się w ostatnim czasie w lokalnej prasie Zarząd Powiatu czuje się zobowiązany do zajęcia oficjalnego stanowiska w przedmiotowej sprawie. W opinii Zarządu Powiatu zaskakujący jest sposób, w jaki władze miasta prowadzą obecnie politykę informacyjną, która w rażący sposób narusza standardy obowiązujące we współpracy między samorządami.

Zrzucanie odpowiedzialności przez burmistrza miasta, celowe wprowadzanie opinii publicznej w błąd i nastawianie mieszkańców przeciwko władzom powiatu budzi nasz sprzeciw i dezaprobatę. Mając na uwadze dobro mieszkańców i konsekwentną realizację zamierzonych planów Zarząd Powiatu z determinacją dążył do ostatniej chwili, aby zostało zawarte porozumienie pomiędzy miastem a powiatem o partnerstwie przy realizacji przebudowy ulicy Staszica. Jego zawarcie było niezbędnym warunkiem do złożenia wniosku o dofinansowanie z Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych i dawało realną szansę na wykonanie remontu na całej długości ulicy w przyszłym roku.

Zarząd Powiatu zdaje sobie sprawę, jak ważna jest to społecznie inwestycja. Niewątpliwie należało ją realizować w oparciu o wspólne środki obu samorządów, chociażby dla ukazania pozytywnej współpracy. Należy nadmienić w tym miejscu, że wypracowanie spójnego porozumienia zwiększało szansę na uzyskanie maksymalnej ilości punktów w kryterium konkursowym na najlepszy wniosek. Istniała możliwość pozyskania znacznych środków z tzw. „schetynówki” a tym samym odciążenia budżetu zarówno miasta, jak i powiatu. Zgodnie z zawartym porozumieniem wkład miasta w realizację tej inwestycji miał wynosić do 35,5% a nie jak błędnie podaje burmistrz 50%.

Przypomnijmy, że przeprowadzone przez burmistrza Osieckiego przetargi nie wyłoniły wykonawcy prac wstrzymując realizację przebudowy ulicy o kolejne miesiące. A przecież kluczowy w tej sytuacji był czas. To burmistrz w ostatnim momencie zablokował możliwość aplikowania przez powiat o środki na przebudowę jednej z ważniejszych arterii miasta. Unikanie przez niego współpracy zadziałało na szkodę przede wszystkim mieszkańców. Należy zadać pytanie - czy władze miasta wykazując się brakiem umiejętności wypracowania konsensusu udowodniły, że tak naprawdę od początku nie zależało im na wspólnym remoncie drogi?
Można odnieść wrażenie, że burmistrz zaangażował się w sprawę, lecz jak pokazuje rzeczywistość były to tylko pozory i szumne, medialne deklaracje. Niestety, na obietnicach bez pokrycia się skończyło.
Przez nieudolną postawę burmistrza zaprzepaściliśmy wszyscy szansę na przyszłoroczny remont ulicy Staszica przy możliwości pozyskania środków zewnętrznych. Następny nabór wniosków będzie prowadzony we wrześniu 2014 roku a ich realizacja dopiero w 2015 roku.
Mimo braku przychylności ze strony miasta Zarząd Powiatu cały czas dostrzega pilną potrzebę realizacji tej kluczowej dla powiatu inwestycji.

ZOBACZ GALERIE