Kolejne deklaracje w sprawie komendy policji
22-10-2013 10:01
A
A
A
Starosta sochaczewski Tadeusz Koryś zorganizował spotkanie z udziałem Zastępcy Komendanta Mazowieckiego Komendy Wojewódzkiej Policji insp. Januszem Stępniakiem, Komendantem Powiatowym Policji w Sochaczewie insp. Januszem Patury oraz samorządowcami powiatu sochaczewskiego, które dotyczyło budowy nowej siedziby komendy policji w Sochaczewie.
Przypomnijmy. Na mocy uchwały intencyjnej Rady Powiatu z czerwca 2012 roku starosta T. Koryś podtrzymał deklarację wsparcia finansowego budowy nowej siedziby Komendy Powiatowej Policji w Sochaczewie kwotą jednego miliona złotych.
Zgodnie z wdrażanym aktualnie przez Komendę Główną Policji programem standaryzacji komend i komisariatów policji, budowa sochaczewskiej komendy przewidziana jest w latach 2013-2015.
W związku z czym zachodzi konieczność określenia realizacji harmonogramu rzeczowo-finansowego dla powyższego działania przez wszystkie samorządy i instytucje, które zadeklarowały wsparcie.
Istotne jest, że już wyznaczona jest lokalizacja nowej siedziby policji. Działka, na której stanie komenda mieści się przy ul. 1 Maja w Sochaczewie (plac po byłym przedszkolu). Już kilka lat temu poprzednia Rada Miejska w Sochaczewie wyraziła zgodę na przekazanie tej działki właśnie pod jej budowę.
W tej sprawie odbyło się wiele spotkań, na których samorządowcy oraz przedstawiciele KPP deklarowali wsparcie finansowe i chęć współpracy przy realizacji tej inwestycji, bo sama policja takiego nakładu nie jest w stanie udźwignąć. Sochaczewskie samorządy przeznaczą na wspomnianą inwestycję łącznie 5 milionów złotych. Środki te rozdysponowane zostaną przez dwa najbliższe lata, bo tyle ma trwać budowa nowej siedziby. - Powiat zadeklarował, że na budowę komendy przeznaczy kwotę jednego miliona złotych. To dla budżetu powiatu ogromne środki, jednak ich rozłożenie na lata jest właściwym rozwiązaniem – mówi starosta Tadeusz Koryś.
Obecny na ostatnim spotkaniu Zastępca Mazowieckiego Komendanta Policji przedstawił samorządowcom prezentację multimedialną, która zawierała m.in. wizualizację i schemat lokalizacji sochaczewskiej komendy. Wskazał przy tym na zdecydowaną poprawę jakości świadczonych usług, wyższy poziom bezpieczeństwa i porządku publicznego.
Program standaryzacji narzuca pewne wymogi zarówno zewnętrzne, jak i wewnętrzne, które zostały wpisane w plan inwestycyjny, stąd też wysoki koszty budowy nowego obiektu w pełni klimatyzowanego, wyposażonego szacowany jest na 21,3 milionów złotych. Nie wykluczone, że będzie to nawet kwota rzędu 30 milionów złotych.
Do 15 listopada każdy samorząd ustala swój budżet na przyszły rok. Na spotkaniu uzgodniono, że do końca listopada samorządy partycypujące w kosztach budowy nowej komendy złożą pisemne deklaracje wsparcia finansowego z zastrzeżeniem wskazania ewentualnego rozłożenia tych środków na lata 2014 i 2015. Każdy samorząd indywidualnie musi przeanalizować, czy przeznaczy środki na komendę jednorazowo, w ratach i w którym roku.
W spotkaniu, obok przedstawicieli policji, samorządowców gmin i miasta uczestniczył starosta Tadeusz Koryś, wicestarosta Janusz Ciura i członek Zarządu Powiatu Przemysław Gaik.
ZOBACZ GALERIE