starostwo powiatowe w sochaczewie
filtr graficzny dla strony powiat sochaczew
Wydz. Komunikacji sprawdź nr w kolejce Aktualności Powiatowy Rzecznik Konsumentów Lista Organizacji Pozarządowych Ważne Telefony Szkoły Szkoły Podstawowe Szkoły Ponadpodstawowe Niepubliczne Szkoły i Placówki Oświatowe Konkursy RODZINY ZASTĘPCZE Projekty Dotacje z budżetu państwa Rządowy Fundusz Inwestycji Lokalnych Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg CYFROWY POWIAT Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych Program Inwestycyjny Centralny Port Komunikacyjny Sektorowy Program Wsparcia pn. "Bezpieczne Drogi" Przez Centralny Port Komunikacyjny Sp. z o.o. Numery kont bankowych Petycje Budżet Obywatelski 2018 - realizacja 2019 r. 2019 - realizacja 2020 r. 2020 - realizacja 2021r. RODO RAJD ROWEROWY Transmisje internetowe z sesji Rad Powiatu Punkt Nieodpłatnej Pomocy Prawnej Edukacja Prawna MONITORING PLATFORMA ZAKUPOWA TURNIEJ DZIKICH DRUŻYN Wersja kontrastowa

Unijne wnioski

25-02-2004 11:17

A A A
Metodyka opracowywania wniosków do funduszy strukturalnych Unii Europejskiej na przedsięwzięcia kulturalne i sportowe była tematem warsztatów interaktywnych, które zorganizował 16 lutego Wydział Oświaty, Kultury i Sportu Starostwa Powiatowego. Okazją było ogłoszenie roku 2004 „Europejskim Rokiem Edukacji przez Sport”, a także pojawiające się możliwości pozyskiwania funduszy unijnych na te działania.
Seminarium przeznaczone było dla przedstawicieli gmin, miasta i powiatu zajmujących się organizacją imprez i pozyskiwaniem na nie pieniędzy, a zajęcia pod hasłem „Wiedzieć – chcieć – umieć” prowadzili – Stanisław Lis – dyrektor Instytutu Współpracy z Zagranicą, oraz Lucyna Krupa z Tarnowskiej Fundacji Kultury.
W takcie kilkugodzinnego spotkania omówione zostały problemy miejsca kultury i sportu w polityce regionalnej i integracji europejskiej. Przedstawiono priorytetowe zagadnienia kultury w Narodowym Planie Rozwoju oraz podstawy wsparcia Unii w tej dziedzinie w latach 2004 – 2006. Najważniejsze było poznanie instrumentów i źródeł finansowania Unii Europejskiej, funduszy inwestycyjnych i programów edukacyjnych. Wskazywano na konieczność ścisłego powiązania ich z programami bilateralnymi rządu, a także zasadami pomocy fundacji krajowych i zagranicznych. A co ciekawe, fundacji tych jest ponad siedemset, przy ponad dwóch tysiącach programów.
Najciekawsze i wywołujące najwięcej emocji były warsztaty poświęcone bezpośredniemu przygotowaniu wzorcowych wniosków aplikacyjnych. Zasady i metodyka takiego opracowania zawierać powinny wiele podstawowych cech, m.in. strategię działań, tworzenia budżetu i prezentacji pomysłu, kalkulację kosztów. Wnioski przygotowano dla programów EYES 2004, PHARE II, Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i Programu Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu.
Podsumowanie warsztatów połączone zostało z wręczeniem certyfikatów ukończenia szkolenia. Ważniejsza od świadectwa jest jednak umiejętność prawidłowego wypełnienia aplikacji, a co za tym idzie, większa szansa na pozyskanie unijnych, i nie tylko, funduszy.
Andrzej Wach




ZOBACZ GALERIE