Obradował Zarząd Powiatu
28-06-2005 12:56
A
A
A
* Na posiedzeniu w dniu 23 czerwca Zarząd przyjął uchwałę ustalającą harmonogram realizacji dochodów i wydatków w roku 2005 w podziale na kwartały. Jest to obowiązek ustawowy, na który zwróciła uwagę ostatnia kontrola Regionalnej Izby Obrachunkowej.
* Dyrektor Krzysztof Żyżyński z Wydziału Gospodarki Mieniem poinformował o rozstrzygnięciu przetargu na remont dachu w Zespole Szkół Ogólnokształcących im. Fryderyka Chopina. Przetarg wygrał Zakład Usługowy Remontowo – Budowlany Zbigniew Kapis z Grójca.
Ze względu na nie dojście do skutku ustnego przetargu nieograniczonego na sprzedaż pięciu działek gruntu będących własnością powiatu (brak wpłaconego wadium), postanowiono ogłosić rokowania na ich sprzedaż. Dotyczy to działek przy ul. Gawłowskiej (o powierzchni 54.600, 51.141, 24.967 metrów kwadratowych), Olimpijskiej (541.412 mkw.) i Głowackiego (27.402 mkw.). Łączna cena wywoławcza tych gruntów wynosi 15.570 tys. zł.
* Dyrektor Szpitala Powiatowego Michał Milczarek poinformował o kolejnych bezprawnych działaniach sochaczewskiego komornika. Aktualnie szpital otrzymał już ponad sto decyzji komorniczych dotyczących zwrotu pracownikom długu z tytułu tzw. „ustawy 203”. Wyliczenie kwot długu należy do obowiązków Sądu Rejonowego, indywidualnie dla każdego pracownika. Sąd określił ten dług jako „słuszny co do zasady”, nakazując jego wyrównanie zgodnie z ustawą. Natomiast komornik wyliczył je samodzielnie, na podstawie niczym nie udokumentowanych oświadczeń pracowników. Dlatego szpital każdorazowo występuje o uchylenie klauzuli wykonalności takiego wezwania, a sochaczewski sąd każde takie postępowanie zawiesza. Wymaga to jednak wielu zabiegów, gdyż każda sprawa traktowana musi być indywidualnie, a może ich być nawet około 500. Szpital powiadomił sąd i prokuraturę, która wszczęła w tej sprawie dochodzenie.
Andrzej Wach