starostwo powiatowe w sochaczewie
filtr graficzny dla strony powiat sochaczew
Wydz. Komunikacji sprawdź nr w kolejce Aktualności Powiatowy Rzecznik Konsumentów Lista Organizacji Pozarządowych Ważne Telefony Szkoły Szkoły Podstawowe Szkoły Ponadpodstawowe Niepubliczne Szkoły i Placówki Oświatowe Konkursy RODZINY ZASTĘPCZE Projekty Dotacje z budżetu państwa Rządowy Fundusz Inwestycji Lokalnych Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg CYFROWY POWIAT Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych Program Inwestycyjny Centralny Port Komunikacyjny Sektorowy Program Wsparcia pn. "Bezpieczne Drogi" Przez Centralny Port Komunikacyjny Sp. z o.o. Numery kont bankowych Petycje Budżet Obywatelski 2018 - realizacja 2019 r. 2019 - realizacja 2020 r. 2020 - realizacja 2021r. RODO RAJD ROWEROWY Transmisje internetowe z sesji Rad Powiatu Punkt Nieodpłatnej Pomocy Prawnej Edukacja Prawna MONITORING PLATFORMA ZAKUPOWA TURNIEJ DZIKICH DRUŻYN Wersja kontrastowa

Awaria pod mostem

01-07-2005 11:47

A A A
Na posiedzeniu w dniu 29 czerwca Zarząd Powiatu zezwolił na natychmiastowe wprowadzenie na moście na Bzurze w Kozłowie Szlacheckim ograniczenia nośności do 5 ton. Wynika to z wykonywanej na zlecenie Powiatowego Zarządu Dróg oceny stanu technicznego mostu. Na podstawie przeglądu szczegółowego oraz wstępnej analizy statyczno – wytrzymałościowej pracownia projektowa wykonująca badania zaleciła w trybie awaryjnym wprowadzenie na moście takich ograniczeń. W czasie przeglądu stwierdzono bardzo poważne uszkodzenia elementów konstrukcyjnych, w tym przede wszystkim całkowite skorodowanie części krzyżulców oraz słupków podporowych, a także głębokie ubytki w betonie płyty mostu, odsłaniające skorodowane nawet w 50 proc. zbrojenie poprzeczne i podłużne płyty. Analiza wytrzymałościowa wykazała, że aktualna nośność konstrukcji jest znacznie mniejsza, niż wynika to z dotychczasowego ograniczenia do 15 ton. Wynikać to może także z częstego korzystania z mostu pojazdów o wadze przekraczającej niekiedy nawet 50 ton. A przecież most ma już 40 lat.
Oprócz znaków ograniczających nośność ustawionych na trasie Sochaczew – Skierniewice oraz Sochaczew - Łowicz wykonane zostaną także ograniczenia i zwężenia jezdni (tzw. gardziele wjazdowe), oraz wprowadzony ruch przemienny tak, aby nie utrudniało to ze względu na zbliżające się żniwa poruszania się po moście kombajnów, ciągników i maszyn rolniczych. Ograniczenia muszą jednocześnie uniemożliwić wjazd na obiekt pojazdów ciężarowych, ignorujących ograniczenia wynikające z oznakowania pionowego.
Na Bzurze remonty wykonane zostały już na dwóch pozostałych mostach – w Chodakowie i Kozłowie Biskupim. Na swoją kolej czekają mosty na Utracie, a następna analiza wykonana zostanie w Szymanowie.
Wieloletni Plan Inwestycyjny przewidywał przystąpienie do remontu mostu w Kozłowie Szlacheckim w roku 2006. Przeznaczono w nim na ten cel 850 tys. zł, lecz przełożenie odbudowy mostów na Utracie przy ul. Młynarskiej może także przesunąć terminy następne.
Andrzej Wach