Postępy w sprawie mostu
26-11-2007 12:48
A
A
A
Odbyło się kolejne spotkanie w sprawie udrożnienia przeprawy mostowej na Utracie w ciągu ulicy Młynarskiej. 23 listopada ze specjalistami z Politechniki Warszawskiej spotkali się przedstawiciele władz samorządowych: Bogumił Czubacki Burmistrz Sochaczewa, Jerzy Żelichowski zastępca Burmistrza, Danuta Radzanowska – przewodnicząca Rady Miejskiej, wiceprzewodnicząca Rady Powiatu –Halina Pedziejewska oraz starostowie sochaczewscy Tadeusz Koryś i Piotr Osiecki.
Sprawa odbudowy mostu ciągnie się już bardzo długo. Przypomnijmy, iż Burmistrz Miasta odmówił wydania decyzji środowiskowej, która była powodem wstrzymania prac na moście i wstrzymała realizowaną dokumentację projektową przygotowywaną przez władze powiatowe. Dalsze roboty nie były także możliwe ze względu na niezgodność z Planem Przestrzennym Zagospodarowania Terenu.
Specjaliści z Instytutu Dróg i Mostów Politechniki Warszawskiej potwierdzili ustalenia starosty, iż wbrew obiegowym opiniom ze względu na zły stan techniczny most nie nadaje się do remontu. Jedynym możliwym rozwiązaniem jest jego odbudowa. Specjaliści podkreślili również, że warunkiem odbudowy jest usunięcie rury wodociągowej ciągnącej się wzdłuż mostu. Zespół autorski instytutu wykazał także nieścisłości w Planie Przestrzennym Zagospodarowania Terenu. Cześć mostu zgodnie z planem znajduje się poza pasem drogowym. Taki stan sprawy uniemożliwia jakiekolwiek prace a nawet odbudowę mostu w parametrach dotychczasowych.
Podczas spotkania specjaliści z Instytutu Dróg i Mostów Politechniki Warszawskiej przedstawili w formie prezentacji ocenę rozwiązań projektowych przywrócenia ruchu kołowego na przeprawie w ciągu ulicy Młynarskiej. Inżynierowie Grażyna Borończyk-Płaska oraz Wojciech Trochymiuk zaproponowali także sposoby rozwiązań konstrukcyjnych na istniejących obiektach mostowych. Cała koncepcja była wcześniej uzgodniona z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków, co zapewne umożliwiło zaakceptowanie zarówno przez władze miasta jak i powiatu kompromisowego wariantu rozwiązania tej kwestii.
Strony sporządziły protokół ze spotkania z którego wynika, iż akceptują „wariant kompromisowy” rozwiązania zaproponowany przez Zespół Instytutu Dróg i Mostów Politechniki Warszawskiej. Wariant ten jest bardzo zbliżony do koncepcji proponowanej przez starostwo, która została unieważniona z powodu niewydania decyzji środowiskowej przez Burmistrza.
Aby przyspieszyć procedury Starosta Sochaczewski Tadeusz Koryś będzie się starał wykorzystać „specustawę drogową” sprawdzając możliwość zastosowania owych przepisów w stosunku do obiektów na ulicy Młynarskiej.
ZOBACZ GALERIE