Zmiana zasad zbiórek publicznych
04-08-2014 09:21
A
A
A
Od 18 lipca 2014 roku obowiązuje nowa ustawa o zasadach prowadzenia zbiórek publicznych. Projekt nowej regulacji Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji przygotowało wspólnie z partnerami społecznymi. Warto zapoznać się z aktualnymi zasadami prowadzenia zbiórek publicznych.
- Ustawa wprowadza elektroniczną formę zgłaszania zbiórek oraz ich publikację na specjalnie utworzonym w tym celu portalu internetowym. Najistotniejsza jest jednak zmiana polegająca na scentralizowaniu procesu i obsłudze zgłoszeń wyłącznie w Ministerstwie Administracji i Cyfryzacji – wyjaśnił Jacek Kozłowski, wojewoda mazowiecki.
Najważniejsze z wprowadzonych zmian to:
• obsługa zgłoszeń zbiórek publicznych prowadzona będzie wyłącznie w Ministerstwie Administracji i Cyfryzacji;
• pozwolenia na zbiórki publiczne zastąpione zostaną zgłoszeniem zbiórki publicznej – decyzje wydawane przez różne organy administracji zostaną zastąpione zgłoszeniem, dane ze zgłoszenia będą zamieszczone na portalu zbiórki.gov.pl
• zgłoszenie, aktualizację danych, sprawozdanie będzie można wysłać elektronicznie z wykorzystaniem gotowych formularzy, z użyciem profilu zaufanego ePUAP albo bezpiecznego podpisu elektronicznego oraz w formie tradycyjnej, papierowej;
• wszystkie informacje dotyczące zbiórek będą dostępne na portalu zbiórki.gov.pl
• zbiórki elektroniczne (np. przelewy na rachunek bankowy, wysyłka SMS-ów, wpłaty online) można będzie prowadzić bez dodatkowych formalności – nowa ustawa dotyczy wyłącznie zbiórek organizowanych bezpośrednio w miejscach publicznych;
• obniżone zostaną koszty związane z organizacją zbiórek oraz obowiązek publikacji sprawozdań w prasie.
ZOBACZ GALERIE