starostwo powiatowe w sochaczewie
filtr graficzny dla strony powiat sochaczew
Wydz. Komunikacji sprawdź nr w kolejce Aktualności Powiatowy Rzecznik Konsumentów Lista Organizacji Pozarządowych Ważne Telefony Szkoły Szkoły Podstawowe Szkoły Ponadpodstawowe Niepubliczne Szkoły i Placówki Oświatowe Konkursy RODZINY ZASTĘPCZE Projekty Dotacje z budżetu państwa Rządowy Fundusz Inwestycji Lokalnych Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg CYFROWY POWIAT Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych Program Inwestycyjny Centralny Port Komunikacyjny Sektorowy Program Wsparcia pn. "Bezpieczne Drogi" Przez Centralny Port Komunikacyjny Sp. z o.o. Numery kont bankowych Petycje Budżet Obywatelski 2018 - realizacja 2019 r. 2019 - realizacja 2020 r. 2020 - realizacja 2021r. RODO RAJD ROWEROWY Transmisje internetowe z sesji Rad Powiatu Punkt Nieodpłatnej Pomocy Prawnej Edukacja Prawna MONITORING PLATFORMA ZAKUPOWA TURNIEJ DZIKICH DRUŻYN Wersja kontrastowa

Nowe stawki opłat za usunięcie i przechowywanie pojazdów

30-12-2014 09:57

A A A
Na jednej z ostatnich sesji Rady Powiatu radni przyjęli uchwałę w sprawie ustalenia wysokości opłat i kosztów związanych z usunięciem i przechowywaniem pojazdów. Rada Powiatu, biorąc pod uwagę konieczność sprawnej realizacji ww. zadania ustala corocznie, w drodze uchwały, wysokość opłat i wysokość kosztów za usuniecie i przechowywanie pojazdu. Tak było i tym razem.

Wprowadzone zmiany w wysokości opłat za usuwanie pojazdów z drogi i ich przechowywanie na parkingu strzeżonym, jak również ustalenie wysokości kosztów w przypadku odstąpienia od wykonywania dyspozycji usunięcia pojazdu, wynikają ze zmian w stosownej ustawie i obwieszczeniu.
Wysokość opłat za usunięcie i przechowywanie pojazdu usuniętego z drogi w przypadkach określonych w art. 130a ust. 1 i 2 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012r. poz. 1137 z późn. zm.):
1) rower lub motorower:
a) za usunięcie - 112 zł;
b) za każdą dobę przechowywania - 19 zł;
2) motocykl:
a) za usunięcie - 221 zł;
b) za każdą dobę przechowywania - 26 zł;
3) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t:
a) za usunięcie - 485 zł;
b) za każdą dobę przechowywania - 39 zł;
4) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t do 7,5 t:
a) za usunięcie - 606 zł;
b) za każdą dobę przechowywania - 51 zł;
5) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 7,5 t do 16 t:
a) za usunięcie - 858 zł;
b) za każdą dobę przechowywania - 73 zł;
6) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 t:
a) za usunięcie - 1 265 zł;
b) za każdą dobę przechowywania - 135 zł;
7) pojazd przewożący materiały niebezpieczne:
a) za usunięcie - 1 539 zł;
b) za każdą dobę przechowywania - 199 zł.

Wysokość kosztów powstałych w przypadku odstąpienia od usunięcia pojazdu, jeżeli wydanie dyspozycji usunięcia pojazdu spowodowało powstanie tych kosztów:
1) rower lub motorower - 50 zł;
2) motocykl - 100 zł;
3) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t - 220 zł;
4) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t do 7,5 t - 275 zł;
5) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 7,5 t do 16 t - 390 zł;
6) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 t - 575 zł;
7) pojazd przewożący materiały niebezpieczne - 700 zł.
Opłaty te wzrosły nieznacznie, niektóre maksymalnie o 1,5%.

Zgodnie z przepisami pojazd jest usuwany z drogi na koszt właściciela w przypadku:
l. pozostawienia pojazdu w miejscu, gdzie jest to zabronione i utrudnia ruch lub w inny sposób zagraża bezpieczeństwu,
2. nieokazania przez kierującego dokumentu stwierdzającego zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadacza pojazdu lub stwierdzającego opłacenie składki tego ubezpieczenia,
3. przekroczenia wymiarów, dopuszczalnej masy całkowitej lub nacisku osi określonych w przepisach ruchu drogowego, chyba że istnieje możliwość skierowania pojazdu na pobliska drogę, na której dopuszczalny jest ruch takiego pojazdu,
4. pozostawienia pojazdu nieoznakowanego kartą parkingową, w miejscu przeznaczonym dla pojazdu osoby niepełnosprawnej o obniżonej sprawności ruchowej oraz osób wymienionych wart. 8 ust. 2 ustawy prawo o ruchu drogowym;
5. pozostawienia pojazdu w miejscu obowiązywania znaku wskazującego, że zaparkowany pojazd zostanie usunięty na koszt właściciela,

Pojazd może być usunięty z drogi na koszt właściciela, jeżeli nie ma możliwości zabezpieczenia go w inny sposób, w przypadku gdy:
6. kierowała nim osoba znajdująca się w stanie nietrzeźwości lub w stanie po użyciu alkoholu albo środka działającego podobnie do alkoholu a nie ma możliwości zabezpieczenia go w inny sposób,
7. kierowała nim osoba nie posiadająca przy sobie dokumentów uprawniających do kierowania lub używania pojazdu a nie ma możliwości zabezpieczenia go w inny sposób,
8. jego stan techniczny zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego, powoduje uszkodzenie drogi albo narusza wymagania ochrony środowiska a nie ma możliwości zabezpieczenia go w inny sposób,

Decyzję o przemieszczeniu lub usunięciu pojazdu z drogi w zależności od sytuacji wydaje policjant lub strażnik miejski. Jeżeli wydanie dyspozycji usunięcia pojazdu w przypadkach, o których mowa wyżej spowodowało powstanie kosztów, do ich pokrycia jest obowiązany właściciel pojazdu. Pojazd usunięty z drogi umieszcza się na parkingu strzeżonym do czasu uiszczenia opłat za jego usunięcie i przechowywanie. Obecnie parking ten znajduje się w miejscowości Sielice, w gminie Sochaczew.

Usuwanie pojazdów oraz prowadzenie parkingu strzeżonego dla pojazdów usuniętych w przypadkach, o których mowa wyżej należy do zadań własnych powiatu. Starosta realizuje te zadania przy pomocy powiatowych jednostek organizacyjnych lub powierza ich wykonywanie zgodnie z przepisami o zamówieniach publicznych. Realizacją tego zadania w urzędzie zajmuje się Wydział Bezpieczeństwa, Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obronnych.
A. Syperek

ZOBACZ GALERIE