starostwo powiatowe w sochaczewie
filtr graficzny dla strony powiat sochaczew
Wydz. Komunikacji sprawdź nr w kolejce Aktualności Powiatowy Rzecznik Konsumentów Lista Organizacji Pozarządowych Ważne Telefony Szkoły Szkoły Podstawowe Szkoły Ponadpodstawowe Niepubliczne Szkoły i Placówki Oświatowe Konkursy RODZINY ZASTĘPCZE Projekty Dotacje z budżetu państwa Rządowy Fundusz Inwestycji Lokalnych Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg CYFROWY POWIAT Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych Program Inwestycyjny Centralny Port Komunikacyjny Sektorowy Program Wsparcia pn. "Bezpieczne Drogi" Przez Centralny Port Komunikacyjny Sp. z o.o. Numery kont bankowych Petycje Budżet Obywatelski 2018 - realizacja 2019 r. 2019 - realizacja 2020 r. 2020 - realizacja 2021r. RODO RAJD ROWEROWY Transmisje internetowe z sesji Rad Powiatu Punkt Nieodpłatnej Pomocy Prawnej Edukacja Prawna MONITORING PLATFORMA ZAKUPOWA TURNIEJ DZIKICH DRUŻYN Wersja kontrastowa

Co z ankiet wynika

09-11-2005 15:44

A A A
Czy wyniki i analizy ankiet satysfakcji klientów, wprowadzonych w sochaczewskim szpitalu od początku roku, są reprezentatywne i mogą być uznane jako satysfakcjonujące – zastanawiali się członkowie Rady Społecznej Zespołu Opieki Zdrowotnej. Jak przekonywał dyrektor ZOZ Michał Milczarek, uzyskany w II kwartale tego roku wynik jest lepszy niż za I kwartał, zarówno pod względem oceny merytorycznej pracy szpitala, jak i ilości oddanych ankiet. Ogółem w szpitalu na 3.124 hospitalizowane osoby ankiety oddało 541, co stanowi 17,32 proc. Zainteresowanie zwiększyło się więc prawie dwukrotnie. Ankiety wypełniane są anonimowo i dobrowolnie, co ma zapewnić prawdziwe źródło informacji o ocenie i oczekiwaniach pacjentów. Spośród 27 pytań ankietowych w czterostopniowej skali ocen, na pytanie o „ogólną ocenę szpitala” ponad 46 proc. udzieliło odpowiedzi „bardzo dobra”, blisko 48 proc. oceniło ją jako „dobrą”. Najwyższy odsetek ankietowanych ocenił bardzo dobrze odcinek chirurgii urazowej (73 proc.) oraz ogólnej (53 proc.). Dobrze oceniono pediatrię, położnictwo, chirurgię dziecięcą, ginekologię, oddział wewnętrzny.
Na pytanie „czy skorzysta Pan/i z usług naszego szpitala, jeżeli nastąpiłaby taka potrzeba” ponad 96 proc. odpowiedziało twierdząco. 90 proc. poleciłoby także szpital znajomym, nie poleciłoby go 4 proc. na Oddziale Pediatrycznym i 3 proc. w Psychiatrycznym I.
Komfort pobytu w sali (łóżko, pościel, temperatura itp.) bardzo dobrze oceniła połowa ankietowanych, 45 proc., uznała za dobre. Na bardzo dobrym poziomie czystość oceniło 46 proc., możliwość kontaktu z rodziną 67 proc., jakość i temperaturę posiłków ponad 50 proc., życzliwość i uprzejmość personelu lekarskiego – 72 proc., pielęgniarskiego – 75 proc, salowych i sprzątaczek – 68 proc.
Jednocześnie 4 proc. oceniło jako złe posiłki, 2 proc. informacje dotyczące sposobu postępowania po wyjściu ze szpitala, tyle samo stosunek sekretarek medycznych do pacjentów. 6 proc. uznało za długi czas oczekiwania na kartę wypisową, 18 proc. uważa, że potrzebna jest zmiana zakresu wykonywanych w szpitalu badań.
Ankieta ujawniała nazwiska lekarzy , do których pacjenci mają pozytywny stosunek i chcieliby ich mieć za prowadzących swoje leczenie. Wśród najczęściej wskazywanych znaleźli się doktorzy : w Oddziale Chirurgii – P. Przybyłowski, P. Obidziński, E. Jagoda, F. Pasiak, M. Czernic, w Oddziale Ginekologiczno – Położniczym – K. Sankiewicz, S. Wronisz, w Oddziale Pediatrycznym – M. Gałecka, B. Chajkaluk, J. Kłos - Kaźmierczak, w Oddziale Wewnętrznym – H. Krysiak – Kowaluk, E. Giro, w Oddziałach Psychiatrycznych – E . Walczak, E. Świderska, K. Gajewska – Kisiel, J. Stachowiak.
Główne wnioski ankietowanych to potrzeba wymiany wyposażenia (40 proc. ankietowanych), drobne remonty, konieczność doposażenia szpitala i wykonanie zwiększenie liczby sanitariatów, toalet i natrysków, poprawa jakości pościeli.
Rada Społeczna pozytywnie oceniła analizę i ankiety, a ponieważ nadal zbyt mało osób bierze udział w tej akcji, więc należy aktywniej zachęcać pacjentów do ich wypełniania.
Andrzej Wach