starostwo powiatowe w sochaczewie
filtr graficzny dla strony powiat sochaczew
Wydz. Komunikacji sprawdź nr w kolejce Aktualności Powiatowy Rzecznik Konsumentów Lista Organizacji Pozarządowych Ważne Telefony Szkoły Szkoły Podstawowe Szkoły Ponadpodstawowe Niepubliczne Szkoły i Placówki Oświatowe Konkursy RODZINY ZASTĘPCZE Projekty Dotacje z budżetu państwa Rządowy Fundusz Inwestycji Lokalnych Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg CYFROWY POWIAT Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych Program Inwestycyjny Centralny Port Komunikacyjny Sektorowy Program Wsparcia pn. "Bezpieczne Drogi" Przez Centralny Port Komunikacyjny Sp. z o.o. Numery kont bankowych Petycje Budżet Obywatelski 2018 - realizacja 2019 r. 2019 - realizacja 2020 r. 2020 - realizacja 2021r. RODO RAJD ROWEROWY Transmisje internetowe z sesji Rad Powiatu Punkt Nieodpłatnej Pomocy Prawnej Edukacja Prawna MONITORING PLATFORMA ZAKUPOWA TURNIEJ DZIKICH DRUŻYN Wersja kontrastowa

Nowa stara komisja

15-02-2006 09:42

A A A
Po raz pierwszy po dwóch latach przerwy zebrała się komisja ds. restrukturyzacji Zespołu Szkół Rolnicze Centrum Kształceni Ustawicznego. Długa przerwa spowodowana była przeciągającymi się procedurami zmiany planu zagospodarowania przestrzennego „Pól Czerwonkowskich”, których sprzedaż warunkuje zmian w szkole. W pierwszym spotkaniu udział wzięli – ze strony Starostwa wicestarosta Stefan Grefkowicz, przewodniczący komisji Rady – Oświaty Jerzy Krupa i Rolnictwa Sławomir Tomaszewski, dyrektorzy Wydziałów – Oświaty Marek Fergiński, Mienia Krzysztof Żyżyński, Rolnictwa Andrzej Ciołkowski, ze strony szkoły – dyrektor Dariusz Miłkowski oraz Remigiusz Szafrański, Marek Tekliński, Tomasz Barzyc, Jadwiga Bogiel – Szulc oraz Agnieszka Danowicz.
Dyr. Miłkowski przedstawił stanowisko Rady Pedagogicznej, która domaga się dalszego prowadzenia internatu, pomimo zamieszkiwania w nim aktualnie jedynie 13 uczniów (przy zatrudnieniu 8 i 1/2 etatu i dopłatach w utrzymaniu z pieniędzy powiatu w granicach 140 - 150 tysięcy złotych), z których część może po zakończeniu zimy zrezygnować. Najprawdopodobniej, choć jeszcze nie podjęto ostatecznej decyzji, internat zostanie ze względów ekonomicznych zlikwidowany, lecz pozostaną miejsca noclegowe. Jak twierdził Stefan Grefkowicz, podobnego zdania są również związki zawodowe.
Część z pozyskanych w ten sposób pomieszczeń dyr. Miłkowski proponuje przeznaczyć na klasopracownie specjalistyczne i zawodowe. Coraz większe zainteresowanie kierunkami gospodarstwa domowego sprawiło, że sumptem szkoły jest już przygotowana duża część materiałów i wyposażenia jednej z nich. Druga powstałaby z pomocą powiatu. Powstałoby też miejsce na kuchnię i świetlicę.
Ze względu na brak naboru, zmieniają się plany rozbudowy bazy dla Technikum Hodowli Koni. Szkoła zaproponowała modernizacje i wyposażenie stajni w 5 – 6 boksów, które mogłyby odpłatnie przechowywać konie, a mogłoby to w przyszłości zwiększyć zainteresowanie tym kierunkiem.
Podobnie postępują szkoły w Europie, np. w Norwegii i Danii szkoły współpracujące z naszym „rolnikiem” wyzbywają się niepotrzebnego majątku i zmieniają swoje kierunki nauczania w zależności od doraźnych potrzeb (np. myślistwo).
Zebrani podkreślali ogromną pracę promocyjną szkoły, która w okresie kilku lat zwiększyła ilość swoich uczniów z 750 do 1.200 i 36 oddziałów. Pomogło w tym wprowadzenie przez Zarząd Powiatu elektronicznego naboru do szkół średnich, przygotowanie przez Wydział Oświaty pełnej bazy danych dostępnych we wszystkich gimnazjach, a przede wszystkim chyba osobiste wizyty dyr. Miłkowskiego we wszystkich szkołach gimnazjalnych na terenie powiatu i okolic.
Tę część dyskusji zakończył Jerzy Krupa, który gratulując szkole tak efektywnego naboru przypomniał o pomocy dla osób, których warunki mogą się zmienić w związku z likwidacją internatu.
Sytuację gospodarstwa pomocniczego przedstawiał krótko Marek Tekliński, ale do tego i innych tematów komisja powróci na przyszłym spotkaniu, które odbędzie się 16 lutego.
Andrzej Wach