starostwo powiatowe w sochaczewie
filtr graficzny dla strony powiat sochaczew
Wydz. Komunikacji sprawdź nr w kolejce Aktualności Powiatowy Rzecznik Konsumentów Lista Organizacji Pozarządowych Ważne Telefony Szkoły Szkoły Podstawowe Szkoły Ponadpodstawowe Niepubliczne Szkoły i Placówki Oświatowe Konkursy RODZINY ZASTĘPCZE Projekty Dotacje z budżetu państwa Rządowy Fundusz Inwestycji Lokalnych Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg CYFROWY POWIAT Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych Program Inwestycyjny Centralny Port Komunikacyjny Sektorowy Program Wsparcia pn. "Bezpieczne Drogi" Przez Centralny Port Komunikacyjny Sp. z o.o. Numery kont bankowych Petycje Budżet Obywatelski 2018 - realizacja 2019 r. 2019 - realizacja 2020 r. 2020 - realizacja 2021r. RODO RAJD ROWEROWY Transmisje internetowe z sesji Rad Powiatu Punkt Nieodpłatnej Pomocy Prawnej Edukacja Prawna MONITORING PLATFORMA ZAKUPOWA TURNIEJ DZIKICH DRUŻYN Wersja kontrastowa

Blisko mamy lotnisko

08-07-2003 00:00

A A A
W dniu 6 maja odbyło się pierwsze spotkanie sejmowej Komisji Infrastruktury, która ma za zadanie ocenić przydatność i celowość budowy nowego lotniska cywilnego dla Warszawy. W trakcie posiedzenia dyskutowano m.in. nad alternatywnymi propozycjami lokalizacji drugiego międzynarodowego portu lotniczego dla Warszawy. Swoje propozycje przedstawiali i uzasadniali burmistrzowie Nowego Dworu Mazowieckiego, Mszczonowa, Nowego Miasta nad Pilicą oraz prezydent Radomia. Ponieważ, jak stwierdził przewodniczący komisji, poseł Janusz Piechociński, to nie były jeszcze wszystkie propozycje (zgłosiły się jeszcze Skierniewice i Sochaczew), dyskusja trwała będzie nadal, a pewnie co druga mazowiecka gmina znajdująca się przy już istniejącej trasie szybkiego ruchu, będzie walczyła o lokalizację.
Sekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury Andrzej Piłat z góry zapowiedział, że do końca bieżącego roku trzeba podjąć decyzję o budowie drugiego lotniska. Bez względu na to, gdzie zostanie ono zlikwidowane, w jakiej odległości od Warszawy, to jego budowa musi potrwać nawet do 10 lat. Uważał jednak, że nowe lotnisko nie powinno być budowane dalej niż w odległości 50 km od centrum miasta. Jeśli ma to być także lotnisko krajowe o tym samym charakterze, jak dzisiaj lotnisko im. F. Chopina, z przejęciem podobnej liczby pasażerów oraz ładunków cargo, to nie może być położone w odległości większej jak 5- 60 km. Jeśli nawet do końca roku podjęta zostanie decyzja o jego budowie, to trzeba będzie czekać na uruchomienie co najmniej 8 – 10 lat. A spodziewana wielkość przewozów pasażerskich w roku 2014 powinna wynieść ponad 25 mln osób.
Podjęte przez starostę Józefa Gołębiowskiego działania przyniosły błyskawiczny skutek. Po kilku rozmowach minister Piłat zobowiązał się do znalezienia w komisji miejsca dla przedstawiciela powiatu sochaczewskiego. Na miejsce to delegowany został Stanisław Wódka, dyrektor Wydziału Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego. Zgodnie z zawartym porozumieniem, w komisji reprezentował będzie interesy trzech samorządów – powiatowego, miejskiego i gminy Sochaczew. Zgodnie z tym porozumieniem, już w najbliższym czasie zorganizowane zostanie przez starostę, burmistrza i wójta gminy specjalne spotkanie, którego celem będzie wspólna dyskusja i analiza korzyści oraz zagrożeń płynących dla regionu z propozycji umiejscowienia takiego lotniska na miejscu byłego lotniska wojskowego w Bielicach. Omówione zostaną ewentualne sposoby i środki skutecznego przedstawienia tej oferty oraz metody lobowania na rzecz tej inwestycji. Ważne będą wszystkie głosy, wiadomości i materiały, gdyż najbliższe posiedzenie sejmowej Komisji Infrastruktury, na których przedstawione zostaną kolejne propozycje mazowieckich miast, odbędzie się najprawdopodobniej już 16 lipca.
Rzecznik Starostwa Powiatowego Andrzej Wach