starostwo powiatowe w sochaczewie
filtr graficzny dla strony powiat sochaczew
Wydz. Komunikacji sprawdź nr w kolejce Aktualności Powiatowy Rzecznik Konsumentów Lista Organizacji Pozarządowych Ważne Telefony Szkoły Szkoły Podstawowe Szkoły Ponadpodstawowe Niepubliczne Szkoły i Placówki Oświatowe Konkursy RODZINY ZASTĘPCZE Projekty Dotacje z budżetu państwa Rządowy Fundusz Inwestycji Lokalnych Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg CYFROWY POWIAT Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych Program Inwestycyjny Centralny Port Komunikacyjny Sektorowy Program Wsparcia pn. "Bezpieczne Drogi" Przez Centralny Port Komunikacyjny Sp. z o.o. Numery kont bankowych Petycje Budżet Obywatelski 2018 - realizacja 2019 r. 2019 - realizacja 2020 r. 2020 - realizacja 2021r. RODO RAJD ROWEROWY Transmisje internetowe z sesji Rad Powiatu Punkt Nieodpłatnej Pomocy Prawnej Edukacja Prawna MONITORING PLATFORMA ZAKUPOWA TURNIEJ DZIKICH DRUŻYN Wersja kontrastowa

Szkoła dla każdego

13-06-2006 10:30

A A A
Do 19 maja mogli absolwenci gimnazjów składać podania o przyjęcie do szkół ponadgimnazjalnych. Ogółem na nowy rok szkolny przygotowano w powiatowych szkołach ponadgimnazjalnych 1.471 miejsc dla 1.396 absolwentów gimnazjów, którzy złożyli swoje aplikacje. Co prawda, jeszcze na początku lipca prowadzona będzie rekrutacja uzupełniająca, ale dotyczyć to będzie tylko wolnych miejsc, jakie pozostaną jeszcze w szkołach.
Wśród szkół i kierunków, które kandydaci umieścili na pierwszych miejscach swoich list preferencyjnych, największe zainteresowanie wzbudziło Liceum Ogólnokształcące im. Fryderyka Chopina (324 chętnych na 192 miejsca) i Zespół Szkół Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego (374 chętnych na 320 miejsc). W CKU do LO pragnie iść 192 uczniów (na 160 miejsc), do technikum 182 (na 160 miejsc).
Ci, którzy nie otrzymają upragnionej nominacji, będą zgodnie z warunkami preferencji mogli być zakwalifikowani do jednej z pozostałych szkół, w których ilość zgłoszeń była mniejsza od ilości miejsc.
Zespół Szkół Centrum Kształcenia Praktycznego oferował 391 miejsc w klasach pierwszych, zgłosiło się do nich 306 chętnych. Najwięcej było do technikum (116 na 96 miejsc). Do LO zgłosiło się 71 uczniów (na 126 miejsc), do Liceum Profilowanego 23 (na 45 miejsc), do Zasadniczej Szkoły Zawodowej 96 (na 122 miejsca).
W Zespole Szkół im. J. Iwaszkiewicza na 320 miejsc zgłosiło się 238 chętnych, w tym do LO 41 (na 96 miejsc), do Liceum Profilowanego 45 (64 miejsca), do technikum 103 (96 miejsc), do ZSZ 49 (64 miejsca).
Do 192 miejsc przygotowanych w Zespole Szkół im. Prymasa Tysiąclecia w Teresinie startuje 147 chętnych. Jak wszędzie, tylko w technikum ilość uczniów przekracza liczbę miejsc (100 na 96). W pozostałych szkołach – LO – 23 na 32, w LP – 14 na 32 i ZSZ 10 na 32.
Pozostały jeszcze szkoły w Iłowie, gdzie do Liceum Profilowanego na 28 miejsc zgłosiło się 6, a w LO na 28 miejsc – jeden chętny.
Największe powodzenie miały kierunki – w LO Chopina – matematyczno – fizyczno – informatyczny (103 kandydatów na 64 miejsca), polski – historia – angielski (52 – 32), biologia – chemia – fizyka (67 – 32), polski – historia – wos – angielski ((64 – 32). W ZS CKP na język polski i historię w LO zapisało się 48 uczniów na 32 miejsca, do technikum na technika mechanika – 46 na 32 miejsca, na technika spedytora – 45 na 32.
ZS RCKU – na język polski i historię w LO ma ochotę 75 kandydatów na 32 miejsca, w technikum na technika ekonomistę 64 na 32, a na technika żywienia i gospodarstwa domowego 66 na 32.
58 chętnych (na 32 miejsca) jest na kierunek technika mechanika w ZS im. Prymasa Tysiąclecia w Teresinie, 43 na technika hotelarstwa ZS im. J Iwaszkiewicza.
Najmniejsze natomiast zainteresowanie zanotowano (oprócz Iłowa) w ZS CKP na kierunkach kształtowanie środowiska (7), elektronicznym (6) i matematyczno – fizyczno - informatycznym (5); w ZS RCKU w Technikum Hodowli Koni (5); w ZS im. J. Iwaszkiewicza biologiczno – chemicznym (7) i ekonomiczno – administracyjnym (8).
Są to dane z systemu komputerowego, który od ubiegłego roku prowadzi system naboru do szkół średnich. Dzięki niemu możliwie jest monitorowanie na bieżąco aktualnej sytuacji, która może ulec zmianie w poszczególnych przypadkach, gdyż kandydaci poza pierwszymi i najważniejszymi dla nich szkołami, umieszczali kolejne swoje wybory na następnych miejscach swoich list preferencyjnych.
Andrzej Wach