starostwo powiatowe w sochaczewie
filtr graficzny dla strony powiat sochaczew
Wydz. Komunikacji sprawdź nr w kolejce Aktualności Powiatowy Rzecznik Konsumentów Lista Organizacji Pozarządowych Ważne Telefony Szkoły Szkoły Podstawowe Szkoły Ponadpodstawowe Niepubliczne Szkoły i Placówki Oświatowe Konkursy RODZINY ZASTĘPCZE Projekty Dotacje z budżetu państwa Rządowy Fundusz Inwestycji Lokalnych Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg CYFROWY POWIAT Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych Program Inwestycyjny Centralny Port Komunikacyjny Sektorowy Program Wsparcia pn. "Bezpieczne Drogi" Przez Centralny Port Komunikacyjny Sp. z o.o. Numery kont bankowych Petycje Budżet Obywatelski 2018 - realizacja 2019 r. 2019 - realizacja 2020 r. 2020 - realizacja 2021r. RODO RAJD ROWEROWY Transmisje internetowe z sesji Rad Powiatu Punkt Nieodpłatnej Pomocy Prawnej Edukacja Prawna MONITORING PLATFORMA ZAKUPOWA TURNIEJ DZIKICH DRUŻYN Wersja kontrastowa

Bliżej do Warszawy

14-08-2003 00:00

A A A
Budowa drogi z Brochowa w kierunku Kampinosu, została rozpoczęta już kilka lat temu. Brak pieniędzy jednak wstrzymał inwestycję. Jej dokończenie to przede wszystkim skrócenie odległości oraz czasu wyjazdu na trasę warszawską całej północnej części powiatu, która ominie Sochaczew, a zwłaszcza Chodaków. Ważne jest też stworzenie możliwości dojazdu do mostu w Wyszogrodzie jadącym od Warszawy, oraz stworzenie obwodnicy Kampinoskiego Parku Narodowego. Podstawowym warunkiem jest jednak dokończenie budowy. Na dzień dzisiejszy z 8 km odcinka wybudowano ok. 5,5 km z dwóch przeciwległych stron, a wydano na to ze Skarbu Państwa już ok. 4 mln zł. Pozostało do dokończenia 2,5 km – 1.625 metrów na terenie powiatu sochaczewskiego i 625 metrów w warszawsko – zachodnim.
Wystąpienie starosty Józefa Gołębiowskiego i wójta Brochowa Andrzeja Fijołka do ministra infrastruktury Andrzeja Piłata oraz starania, które rozpoczęły się jeszcze w lutym tego roku, skłoniły ministra do wyasygnowania dodatkowych 500 tysięcy złotych na dokończenie i utwardzenie tej dotychczas gruntowej drogi. Wiele innych samorządów, borykając się z problemami finansowymi, przeznaczyło część pieniędzy subwencji drogowej na inne cele. Powiat sochaczewski przeznaczył na drogi sto procent przyznanych subwencji, co wziął także pod uwagę minstrel wspomagając powiat półmilionową kwotą.
Koszt „sochaczewskiego” odcinka to jednak ponad 1.200 tys. zł. Skąd wziąć resztę ?
Może pomoże w tym nowa inicjatywa współfinansowania robót infrastrukturalnych na terenie powiatu przez kapitał prywatny. Jest to propozycja firmy, która gotowa jest podjąć się modernizacji dróg oraz przejęcia ich utrzymania. Proponowana przez nią zasada finansowania przedsięwzięcia opiera się na pokryciu przez wykonawcę w pierwszym okresie realizacji całości kosztów przedsięwzięcia, a następnie rozłożenia wynagrodzenia na okres wieloletni – 5 lub 10 lat. Przyjęcie takiego sposobu finansowania spowoduje, że przy niewielkim wzroście kosztów wykonania (cena pieniądza w czasie) można wielokrotnie zwiększyć możliwości realizacyjne zmawiającego bez wchodzenia w nadmierne zadłużenie. Ponadto do prezentowanego sposobu spłaty kosztów budowy można wykorzystywać środki pomocowe Unii Europejskiej.
Zarząd Powiatu, po zakończeniu negocjacji z firmą oferującą te usługi, będzie musiał podjąć w najbliższym czasie decyzję, skąd wziąć pieniądze. 500 tysięcy ministra Piłata musi zostać wykorzystane w tym roku, a do zakończenia inwestycji zobowiązał się także starosta powiatu zachodnio-warszawskiego.
Rzecznik prasowy Starostwa Powiatowego Andrzej Wach