starostwo powiatowe w sochaczewie
filtr graficzny dla strony powiat sochaczew
Wydz. Komunikacji sprawdź nr w kolejce Aktualności Powiatowy Rzecznik Konsumentów Lista Organizacji Pozarządowych Ważne Telefony Szkoły Szkoły Podstawowe Szkoły Ponadpodstawowe Niepubliczne Szkoły i Placówki Oświatowe Konkursy RODZINY ZASTĘPCZE Projekty Dotacje z budżetu państwa Rządowy Fundusz Inwestycji Lokalnych Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg CYFROWY POWIAT Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych Program Inwestycyjny Centralny Port Komunikacyjny Sektorowy Program Wsparcia pn. "Bezpieczne Drogi" Przez Centralny Port Komunikacyjny Sp. z o.o. Numery kont bankowych Petycje Budżet Obywatelski 2018 - realizacja 2019 r. 2019 - realizacja 2020 r. 2020 - realizacja 2021r. RODO RAJD ROWEROWY Transmisje internetowe z sesji Rad Powiatu Punkt Nieodpłatnej Pomocy Prawnej Edukacja Prawna MONITORING PLATFORMA ZAKUPOWA TURNIEJ DZIKICH DRUŻYN Wersja kontrastowa

Przeniosą rurę

27-06-2006 09:50

A A A
Jak informuje dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg Kazimierz Najdzik, jeżeli nie nastąpią nieprzewidziane komplikacje, których nigdy nie można przewidzieć, może już we wrześniu zakończy się opracowanie projektu technicznego przebudowy mostów na Utracie w ciągu ulicy Młynarskiej. Największym problemem projektantów jest utrzymanie narzuconego przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków zabytkowego charakteru mostu, który znajduje się w strefie ochronnej zabytkowego młyna. Jednocześnie konieczne jest utrzymanie jego walorów i współczesnych wymogów wytrzymałości i technologii. Dlatego dopiero po kilku przetargach znaleziono firmę, która chciałaby się podjąć wykonania tych prac. Obietnice starosty Józefa Gołębiowskiego złożone mieszkańcom Chodakowa dotyczą budowy mostów o szerokości jezdni 6 metrów i półtorametrowym, jednostronnym chodnikiem. Nośność nowej konstrukcji wyniesie 15 ton, co umożliwi ewentualny przejazd autobusów miejskich, a zapobiegnie ruchowi ciężkich pojazdów.
Jak się okazuje, kłopoty z dotychczasowym utrzymaniem ruchu na mostach wynikały też z przebiegającej w jego konstrukcji rurze wodociągowej o średnicy 315 mm, która była przyczyną części awarii. Dlatego Pracownia Projektowa „Promost Consulting” z Rzeszowa, projektująca mosty, uzgadnia również odległość tej rury od przebudowanych mostów z łódzką firmą „Matex”, działającą na zlecenie sochaczewskiego Zakładu Wodociągów i Kanalizacji. Planowana trasa sieci będzie przebiegała równolegle do mostów, po stronie wschodniej,
Andrzej Wach