starostwo powiatowe w sochaczewie
filtr graficzny dla strony powiat sochaczew
Wydz. Komunikacji sprawdź nr w kolejce Aktualności Powiatowy Rzecznik Konsumentów Lista Organizacji Pozarządowych Ważne Telefony Szkoły Szkoły Podstawowe Szkoły Ponadpodstawowe Niepubliczne Szkoły i Placówki Oświatowe Konkursy RODZINY ZASTĘPCZE Projekty Dotacje z budżetu państwa Rządowy Fundusz Inwestycji Lokalnych Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg CYFROWY POWIAT Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych Program Inwestycyjny Centralny Port Komunikacyjny Sektorowy Program Wsparcia pn. "Bezpieczne Drogi" Przez Centralny Port Komunikacyjny Sp. z o.o. Numery kont bankowych Petycje Budżet Obywatelski 2018 - realizacja 2019 r. 2019 - realizacja 2020 r. 2020 - realizacja 2021r. RODO RAJD ROWEROWY Transmisje internetowe z sesji Rad Powiatu Punkt Nieodpłatnej Pomocy Prawnej Edukacja Prawna MONITORING PLATFORMA ZAKUPOWA TURNIEJ DZIKICH DRUŻYN Wersja kontrastowa

Sesja po jednej myśli

09-01-2007 08:43

A A A
Wszystkie decyzje podjęte przez radnych na ostatniej w 2006 roku, a piątej z kolei w tej kadencji sesji Rady Powiatu, były jednogłośnie pozytywne.
Radni przyjęli 29 grudnia zmiany w budżecie 2006 roku, które ostatecznie urealniły dochody i wydatki starostwa oraz jednostek i placówek powiatowych.
Powołali Ireneusza Góralczyka na Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Sochaczewie w wymiarze czasu pracy ½ etatu. Dotychczas pełnił on takie obowiązki, jednak nie był powołany przez Radę, gdyż dopiero od grudnia spełnił ustawowe wymogi kwalifikacyjne. O konieczności istnienia takiego stanowiska świadczy fakt, że tylko w roku 2006 rzecznik udzielił ponad 1500 porad, a w prawie 200 przypadkach zachodziła konieczność wystąpień pisemnych. Mieczysław Głuchowski mówił o pozytywnej opinii mieszkańców i widocznych efektach dotychczasowej pracy.
Wiceprzewodnicząca Rady Halina Pędziejewska upoważniona została do podpisywania zgody na podróże służbowe przewodniczącego Andrzeja Grabarka.
Rada przyjęła harmonogram pracy w roku 2007. Oprócz najważniejszych tematów – uchwalenia budżetu oraz udzielenia Zarządowi Powiatu absolutorium w tematyce sesji pojawią się w przyszłym roku. m.in. informacje o sytuacji na rynku pracy, uchwalenie programu współpracy z organizacjami pozarządowymi, realizacja inwestycji drogowo – mostowych, funkcjonowanie powiatowych szkół i placówek oświatowych, informacja o funkcjonowaniu szpitala powiatowego i lecznictwa specjalistycznego, sprawozdanie z działalności Powiatowego Urzędu Pracy, ocena realizacji Powiatowego Programu Zapobiegania Przestępczości oraz Ochrony Bezpieczeństwa Obywateli i Porządku Publicznego, ochrona środowiska naturalnego w powiecie.
Zatwierdzono roczny plan kontroli na 2007 rok prowadzonych przez komisję rewizyjną rady. Obejmuje on kontrolę wykonania budżetu za 2006 rok i realizacji innych uchwał rady podjętych w roku 2006; kontrola działalności Urzędu Starostwa powiatowego i jego wybranych jednostek organizacyjnych, w aspekcie przestrzegania przepisów zawartych w ustawie o zamówieniach publicznych; kontrole doraźne zlecone przez Radę Powiatu.
Przewodniczący Grabarek przekazał dla Zarządu pismo mieszkańców czterech wsi o zabezpieczenie w roku 2007 pieniędzy na remont i modernizację drogi Wszeliwy – Kiernozia, a komisji bezpieczeństwa do analizy projekt programu „Bezpieczny Powiat Sochaczewski w latach 2006 – 2010”. Przekazał radnym i zebranym życzenia od biskupa łowickiego Andrzeja Dziuby.
Przypomniał radnym, że za nieusprawiedliwioną nieobecność na sesji radnemu zostaje potrącona dieta w wysokości 400 zł, za nieobecność na komisji – 200 zł. Za nieobecność w pracach rady podczas całego miesiąca potrącana jest cała dieta.
Wiesław Domagalski apelował o przeprowadzenie przez samorządy kontroli i zabezpieczeń sztucznych ogni i fajerwerków podczas sylwestra i zabaw karnawałowych.
Na zakończenie starosta Koryś podziękował dyrektorowi Wiktorowi Gajdzie za wysiłek włożony w dotychczasowe kierowanie szpitalem powiatowym. W. Gajda dziękował za współpracę i życzył powodzenia szpitalowi i jego załodze.
Andrzej Wach

ZOBACZ GALERIE