starostwo powiatowe w sochaczewie
filtr graficzny dla strony powiat sochaczew
Wydz. Komunikacji sprawdź nr w kolejce Aktualności Powiatowy Rzecznik Konsumentów Lista Organizacji Pozarządowych Ważne Telefony Szkoły Szkoły Podstawowe Szkoły Ponadpodstawowe Niepubliczne Szkoły i Placówki Oświatowe Konkursy RODZINY ZASTĘPCZE Projekty Dotacje z budżetu państwa Rządowy Fundusz Inwestycji Lokalnych Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg CYFROWY POWIAT Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych Program Inwestycyjny Centralny Port Komunikacyjny Sektorowy Program Wsparcia pn. "Bezpieczne Drogi" Przez Centralny Port Komunikacyjny Sp. z o.o. Numery kont bankowych Petycje Budżet Obywatelski 2018 - realizacja 2019 r. 2019 - realizacja 2020 r. 2020 - realizacja 2021r. RODO RAJD ROWEROWY Transmisje internetowe z sesji Rad Powiatu Punkt Nieodpłatnej Pomocy Prawnej Edukacja Prawna MONITORING PLATFORMA ZAKUPOWA TURNIEJ DZIKICH DRUŻYN Wersja kontrastowa

Czekamy na decyzję

23-03-2007 13:43

A A A
O odbudowie mostów w ciągu ulicy Młynarskiej ze Starostą Sochaczewskim Tadeuszem Korysiem rozmawia Adam Lemiesz.

Mosty przy ulicy Młynarskiej zamknięte zostały dla ruchu kołowego 18 stycznia 2007r. Na jakim etapie jest odbudowa mostów? O to spytaliśmy Tadeusza Korysia, Starostę Sochaczewskiego.

Panie Starosto, co było powodem zamknięcia dla ruchu kołowego mostów w ciągu ulicy Młynarskiej?
Jest mi bardzo przykro, że Powiatowy Zarząd Dróg musiał podjąć tak drastyczną decyzję. Zdajemy sobie sprawę, jak bardzo utrudnia to codzienne życie mieszkańców Chodakowa. Niestety stan techniczny mostów grozi katastrofą budowlaną. Z oceny stanu technicznego jednoznacznie wynika, że mosty nie nadają się do remontu. Należy je po prostu odbudować zgodnie z wymogami stawianymi przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.

Jakie kroki podjęło Starostwo, aby rozwiązać ten problem?
Sprawa odbudowy mostów trwa już ponad 8 lat. Najłatwiej było ją rozwiązać w I kadencji samorządu powiatowego, tj. w latach 1998-2002r. Wtedy samorząd otrzymywał rocznie ponad 2 mln subwencji drogowej i stan techniczny mostów nie był tak zły. Sprawę tę traktujemy priorytetowo. W celu odblokowania postępowania administracyjnego odbyło się 17 stycznia 2007r. z naszej inicjatywy spotkanie z udziałem Zarządu Powiatu, Burmistrza Miasta, księdza dziekana Jana Kaczmarczyka, przedstawicieli Powiatowego Zarządu Dróg, Konserwatora Zabytków, projektantów, Prezesa Zakładu Wodociągów i Kanalizacji, Pani Małgorzaty Wesołowskiej-przedstawiciela społeczności lokalnej.

Co ustalono na tym spotkaniu?
Zarząd Powiatu zobowiązał się do opracowania raportu o oddziaływaniu planowanej inwestycji na środowisko. Zdaniem Pana Burmistrza, raport ten jest mu niezbędny do wydania decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych. Raport został wykonany i przekazany do Urzędu Miejskiego 16 lutego 2007r. Pan Burmistrz ma miesiąc na wydanie decyzji. Zgodnie z ustaleniami podjętymi 17 stycznia raport wskazuje również, na jaką odległość musi zostać przeniesiony przez sochaczewski Zakład Wodociągów i Kanalizacji wodociąg miejski, który aktualnie jest umieszczony w konstrukcji mostu. Pragnę podkreślić, że bez przeniesienia tego wodociągu, mostów nie będzie można odbudować.

Czy Burmistrz wydał już decyzję o uwarunkowaniach środowiskowych?
Niestety, ale do dnia dzisiejszego, tj. 23 marca, nie otrzymaliśmy tej decyzji.

Jakie są konsekwencje braku tej decyzji?
Brak tej decyzji uniemożliwia dalsze prace projektowe, co przedłuża termin odbudowy mostów.

Jest to jedyna przeszkoda?
Niestety nie. Drugą równie ważną przeszkodą na drodze do odbudowy mostów jest, jak już wcześniej powiedziałem, wodociąg miejski umieszczony w konstrukcji mostu.

W porządku obrad ostatniej sesji Rady Miejskiej był projekt uchwały o przekazaniu środków na odbudowę mostów.
Bardzo dziękuję w imieniu samorządu powiatowego za chęć przekazania tych środków. Powtarzam jednak, że w chwili obecnej odbudowę mostów blokują brak decyzji Burmistrza o uwarunkowaniach środowiskowych i nie usunięcie do dnia dzisiejszego wodociągu miejskiego z konstrukcji mostu. Likwidacja tych przeszkód umożliwi nam dokończenie prac projektowych. Środki finansowe będą nam dopiero potrzebne po uzyskaniu pozwolenia na odbudowę, kiedy to ogłosimy przetarg w celu wyłonienia wykonawcy odbudowy mostów.

ZOBACZ GALERIE