starostwo powiatowe w sochaczewie
filtr graficzny dla strony powiat sochaczew
Wydz. Komunikacji sprawdź nr w kolejce Aktualności Powiatowy Rzecznik Konsumentów Lista Organizacji Pozarządowych Ważne Telefony Szkoły Szkoły Podstawowe Szkoły Ponadpodstawowe Niepubliczne Szkoły i Placówki Oświatowe Konkursy RODZINY ZASTĘPCZE Projekty Dotacje z budżetu państwa Rządowy Fundusz Inwestycji Lokalnych Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg CYFROWY POWIAT Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych Program Inwestycyjny Centralny Port Komunikacyjny Sektorowy Program Wsparcia pn. "Bezpieczne Drogi" Przez Centralny Port Komunikacyjny Sp. z o.o. Numery kont bankowych Petycje Budżet Obywatelski 2018 - realizacja 2019 r. 2019 - realizacja 2020 r. 2020 - realizacja 2021r. RODO RAJD ROWEROWY Transmisje internetowe z sesji Rad Powiatu Punkt Nieodpłatnej Pomocy Prawnej Edukacja Prawna MONITORING PLATFORMA ZAKUPOWA TURNIEJ DZIKICH DRUŻYN Wersja kontrastowa

Przyszłość turystyki

27-03-2007 14:11

A A A
Stworzenie konkurencyjnego produktu turystycznego, przygotowanie wykwalifikowanych kadr, rozwój spójnego i skutecznego systemu marketingu, usprawnienie informacji turystycznej oraz modernizacja infrastruktury – to główne cele Strategii rozwoju turystyki na lata 2007-2013, przygotowanej przez Ministerstwo Gospodarki.
Projekt Strategii rozwoju turystyki na lata 2007-2013 zakłada, że nowoczesny, konkurencyjny i wysokiej jakości produkt turystyczny, przyciągnie do Polski zarówno zagranicznych, jak i krajowych turystów. Autorzy dokumentu uważają, że w tworzeniu polskiego produktu turystycznego warto wykorzystać zmieniające się na rynku trendy, modę na zdrowy styl życia, nowe formy spędzania wolnego czasu, organizację wyjazdowych konferencji i kongresów dla firm. Dla zwiększenia konkurencyjności polskiej turystyki istotne jest nie tylko kreowanie nowych produktów turystycznych, ale także rozwijanie dotychczasowych. Strategia zakłada badanie i monitorowanie rynku oraz dostosowywanie oferty do potrzeb odbiorców.
Ważne są również działania marketingowe, ukierunkowane na stworzenie spójnego systemu promocji, nie tylko na szczeblu krajowym, ale także wykorzystującego możliwość wspólnej promocji na poziomie Unii Europejskiej.
Projekt Strategii zakłada jednocześnie usprawnienie systemu informacji turystycznej poprzez wykorzystanie nowoczesnych technologii w rozwoju systemu informacji i rezerwacji turystycznej.
Ministerstwo Gospodarki podkreśla w dokumencie konieczność modernizacji i rozwoju odpowiedniej infrastruktury oraz poprawę komunikacji w regionach turystycznych. Łatwość dotarcia, także dla osób niepełnosprawnych, do atrakcji turystycznych stanowi bowiem podstawowy element poprawy konkurencyjności polskiej oferty turystycznej. Rozwój turystyki wiąże się przede wszystkim z budową i modernizacją infrastruktury transportowej, m.in. dróg, sieci kolejowych, szlaków wodnych i lotnisk.
Projekt Strategii kładzie także nacisk na stworzenie profesjonalnych kadr przez systematyczne podnoszenie kwalifikacji wśród personelu turystycznego. Kształcenie przedstawicieli biur podróży, personelu hoteli i restauracji oraz przewodników i pilotów wycieczek powinno zostać uzupełnione o elementy pracy z osobami niepełnosprawnymi. Rozwój turystyki pozwoli stworzyć nowe miejsca pracy w regionach atrakcyjnych turystycznie, a borykających się z wysokim bezrobociem.
W skali makroekonomicznej realizacja Strategii rozwoju turystyki na lata 2007-2013 wyraźnie wpisuje się w realizację celów strategicznych UE określonych w Strategii Lizbońskiej.
Projekt Strategii rozwoju turystyki na lata 2007-2013 został przekazany Ministerstwu Rozwoju Regionalnego w celu zaopiniowania zgodności dokumentu ze Strategią Rozwoju Kraju 2007-2015. Po akceptacji zostanie on przedłożony Komitetowi Stałemu Rady Ministrów.

oprac. A.L. za materiałem prasowym Ministerstwa Gospodarki

ZOBACZ GALERIE