starostwo powiatowe w sochaczewie
filtr graficzny dla strony powiat sochaczew
Wydz. Komunikacji sprawdź nr w kolejce Aktualności Powiatowy Rzecznik Konsumentów Lista Organizacji Pozarządowych Ważne Telefony Szkoły Szkoły Podstawowe Szkoły Ponadpodstawowe Niepubliczne Szkoły i Placówki Oświatowe Konkursy RODZINY ZASTĘPCZE Projekty Dotacje z budżetu państwa Rządowy Fundusz Inwestycji Lokalnych Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg CYFROWY POWIAT Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych Program Inwestycyjny Centralny Port Komunikacyjny Sektorowy Program Wsparcia pn. "Bezpieczne Drogi" Przez Centralny Port Komunikacyjny Sp. z o.o. Numery kont bankowych Petycje Budżet Obywatelski 2018 - realizacja 2019 r. 2019 - realizacja 2020 r. 2020 - realizacja 2021r. RODO RAJD ROWEROWY Transmisje internetowe z sesji Rad Powiatu Punkt Nieodpłatnej Pomocy Prawnej Edukacja Prawna MONITORING PLATFORMA ZAKUPOWA TURNIEJ DZIKICH DRUŻYN Wersja kontrastowa

TIRom dziękujemy

10-04-2007 08:20

A A A
Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg Kazimierz Najdzik przedstawił Zarządowi Powiatu techniczne rozwiązania ograniczenia ruchu na moście w Kozłowie Szlacheckim samochodów ciężarowych przy jednoczesnym zachowaniu ruchu maszyn rolniczych polowych.
Problem mostu w Kozłowie Szlachecki polega na tym, że jego nośność w niedalekiej perspektywie powinna być ograniczona do 2,5 t (obecnie jest to 5 ton). Potwierdzają to wykonane ekspertyzy oraz opinia Komisji Rozwoju Gospodarczego, Rolnictwa i Ochrony Środowiska, która to na posiedzeniu wyjazdowym oceniała stan powiatowych mostów. Ratowanie istniejącej konstrukcji wymagało ustawienie skrajni poziomych uniemożliwiających wjazd samochodów ciężarowych. Jednakże to, co odstraszało innych, drugim utrudniało życie. Chodzi o okolicznych rolników, którzy w sezonie prac polowych nie mogą przeprawiać się przez most, mimo że ich maszyny nie przekraczają dopuszczalnego obciążenia mostu.
Opracowano wstępną koncepcję usunięcia skrajni poziomych i zastąpienie ich skrajniami pionowymi. Szacunkowy koszt takiej inwestycji wyniósłby ok. 90 tys. zł. Dyrektor Najdzik po rozmowie ze starostą Tadeuszem Korysiem doszli do wniosku, że takie rozwiązanie jest zbyt drogie, mało skuteczne (TIRy niszczą przeszkody) i wymaga dłuższego procesu inwestycyjnego (nawet do trzech miesięcy). Dlatego Zarządowi Powiatu zostało przedstawione alternatywne rozwiązanie. Powiatowy Zarząd Dróg we własnym zakresie wykonana nowatorską, opracowaną przez siebie nietypową konstrukcję „usidlającą” samochody ciężarowe. Specjalny ogranicznik poziomy zamontowany w jezdni będzie blokował koła dużych samochodów, jednocześnie pozwalał na przejazd ciągników rolniczych. Dodatkowo zostanie wykonane oznakowanie drogowe.
Wykonanie takiej konstrukcji będzie zdecydowanie tańsze, a co najważniejsze, zostanie wykonane w tydzień. Zarząd Powiatu mając na uwadze stan techniczny mostu, a przede wszystkim ułatwienie życia mieszkańcom gminy Nowa Sucha, zlecił sochaczewskiemu zarządowi dróg wykonanie własnej konstrukcji ograniczającej ruch samochodów ciężarowych.
Adam Lemiesz