TIRom dziękujemy
10-04-2007 08:20
A
A
A
Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg Kazimierz Najdzik przedstawił Zarządowi Powiatu techniczne rozwiązania ograniczenia ruchu na moście w Kozłowie Szlacheckim samochodów ciężarowych przy jednoczesnym zachowaniu ruchu maszyn rolniczych polowych.
Problem mostu w Kozłowie Szlachecki polega na tym, że jego nośność w niedalekiej perspektywie powinna być ograniczona do 2,5 t (obecnie jest to 5 ton). Potwierdzają to wykonane ekspertyzy oraz opinia Komisji Rozwoju Gospodarczego, Rolnictwa i Ochrony Środowiska, która to na posiedzeniu wyjazdowym oceniała stan powiatowych mostów. Ratowanie istniejącej konstrukcji wymagało ustawienie skrajni poziomych uniemożliwiających wjazd samochodów ciężarowych. Jednakże to, co odstraszało innych, drugim utrudniało życie. Chodzi o okolicznych rolników, którzy w sezonie prac polowych nie mogą przeprawiać się przez most, mimo że ich maszyny nie przekraczają dopuszczalnego obciążenia mostu.
Opracowano wstępną koncepcję usunięcia skrajni poziomych i zastąpienie ich skrajniami pionowymi. Szacunkowy koszt takiej inwestycji wyniósłby ok. 90 tys. zł. Dyrektor Najdzik po rozmowie ze starostą Tadeuszem Korysiem doszli do wniosku, że takie rozwiązanie jest zbyt drogie, mało skuteczne (TIRy niszczą przeszkody) i wymaga dłuższego procesu inwestycyjnego (nawet do trzech miesięcy). Dlatego Zarządowi Powiatu zostało przedstawione alternatywne rozwiązanie. Powiatowy Zarząd Dróg we własnym zakresie wykonana nowatorską, opracowaną przez siebie nietypową konstrukcję „usidlającą” samochody ciężarowe. Specjalny ogranicznik poziomy zamontowany w jezdni będzie blokował koła dużych samochodów, jednocześnie pozwalał na przejazd ciągników rolniczych. Dodatkowo zostanie wykonane oznakowanie drogowe.
Wykonanie takiej konstrukcji będzie zdecydowanie tańsze, a co najważniejsze, zostanie wykonane w tydzień. Zarząd Powiatu mając na uwadze stan techniczny mostu, a przede wszystkim ułatwienie życia mieszkańcom gminy Nowa Sucha, zlecił sochaczewskiemu zarządowi dróg wykonanie własnej konstrukcji ograniczającej ruch samochodów ciężarowych.
Adam Lemiesz