starostwo powiatowe w sochaczewie
filtr graficzny dla strony powiat sochaczew
Wydz. Komunikacji sprawdź nr w kolejce Aktualności Powiatowy Rzecznik Konsumentów Lista Organizacji Pozarządowych Ważne Telefony Szkoły Szkoły Podstawowe Szkoły Ponadpodstawowe Niepubliczne Szkoły i Placówki Oświatowe Konkursy RODZINY ZASTĘPCZE Projekty Dotacje z budżetu państwa Rządowy Fundusz Inwestycji Lokalnych Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg CYFROWY POWIAT Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych Program Inwestycyjny Centralny Port Komunikacyjny Sektorowy Program Wsparcia pn. "Bezpieczne Drogi" Przez Centralny Port Komunikacyjny Sp. z o.o. Numery kont bankowych Petycje Budżet Obywatelski 2018 - realizacja 2019 r. 2019 - realizacja 2020 r. 2020 - realizacja 2021r. RODO RAJD ROWEROWY Transmisje internetowe z sesji Rad Powiatu Punkt Nieodpłatnej Pomocy Prawnej Edukacja Prawna MONITORING PLATFORMA ZAKUPOWA TURNIEJ DZIKICH DRUŻYN Wersja kontrastowa

Usuwanie szkód po wypadku

24-05-2007 13:46

A A A
Ustalenie spójnych i jednolitych zasad usuwania pozostałości po wypadkach i kolizjach drogowych było głównym celem spotkania zorganizowanego 22 maja przez Starostę Sochaczewskiego Tadeusza Korysia.
W spotkaniu poprowadzonym przez Tadeusza Wachowskiego, Pełnomocnika Starosty ds. Współpracy ze Służbami Zespolonymi, Inspekcjami i Strażami udział wzięli Komendant Policji Powiatowej Dariusz Sipak, Janusz Ciura reprezentujący Powiatowy Zarząd Dróg, przedstawiciele Komendy Powiatowej Straży Pożarnej oraz wydziałów Komunikacji i Transportu oraz Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska Starostwa Powiatowego w Sochaczewie.
Dyskusja obejmowała trzy główne zagadnienia - określenie zasad postępowania przy likwidacji skutków katastrof drogowych, ustalenie realizatorów usuwania szkód oraz zakresu ich działania, określenie zakresu i zasad pokrywania kosztów usuwania szkód. Po analizie danych statystycznych z wypadków, w oparciu o funkcjonujące przepisy opracowano jednolite zasady, które jednoznacznie określają podmioty odpowiedzialne za usuwanie szkód po wypadkach drogowych. I tak za usuwanie pozostałości, które zagrażają życiu lub zdrowiu, jak też negatywnie wpływają na środowisko naturalne, odpowiada Wojewoda. Koszty poniesione przez Powiatową Komendę Straży Pożarnej będą zwrócone z Wojewódzkiego Funduszu Gospodarki Wodnej i Ochrony Środowiska. Za usunięcie szkód po mniejszych kolizjach odpowiadać będzie zarządca drogi, na której doszło do zdarzenia. Tu także niwelowaniem pozostałości po wypadkach zajmie się straż pożarna, natomiast planowane jest, aby kosztami zostały obciążone budżety na ochronę środowiska jednostek samorządu. Za uprzątnięcie drogi po drobnych stłuczkach odpowiedzialna będzie firma holownicza.
Sporządzony protokół ze spotkania wraz z opracowanymi zasadami zostanie wkrótce rozesłany do podmiotów, których dotyczy problem usuwaniu skutków wypadków drogowych.

ZOBACZ GALERIE