starostwo powiatowe w sochaczewie
filtr graficzny dla strony powiat sochaczew
Wydz. Komunikacji sprawdź nr w kolejce Aktualności Powiatowy Rzecznik Konsumentów Lista Organizacji Pozarządowych Ważne Telefony Szkoły Szkoły Podstawowe Szkoły Ponadpodstawowe Niepubliczne Szkoły i Placówki Oświatowe Konkursy RODZINY ZASTĘPCZE Projekty Dotacje z budżetu państwa Rządowy Fundusz Inwestycji Lokalnych Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg CYFROWY POWIAT Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych Program Inwestycyjny Centralny Port Komunikacyjny Sektorowy Program Wsparcia pn. "Bezpieczne Drogi" Przez Centralny Port Komunikacyjny Sp. z o.o. Numery kont bankowych Petycje Budżet Obywatelski 2018 - realizacja 2019 r. 2019 - realizacja 2020 r. 2020 - realizacja 2021r. RODO RAJD ROWEROWY Transmisje internetowe z sesji Rad Powiatu Punkt Nieodpłatnej Pomocy Prawnej Edukacja Prawna MONITORING PLATFORMA ZAKUPOWA TURNIEJ DZIKICH DRUŻYN Wersja kontrastowa

Oszczędniej, ale wciąż sprawnie

10-04-2015 08:15

A A A

Na ostatniej sesji Rady Powiatu uchwalono nowy regulamin organizacyjny Starostwa Powiatowego w Sochaczewie. W imieniu Zarządu Powiatu przedstawiła go Jolanta Gonta, starosta powiatu sochaczewskiego. Wszystkie zaproponowane zmiany zostały zaakceptowane i przyjęte przez radnych powiatowych.

 

Jak podkreślała Jolanta Gonta, wprowadzone zmiany zostały poprzedzone szczegółową analizą zadań poszczególnych komórek organizacyjnych i wynikają z konieczności dostosowania struktury organizacyjnej Starostwa do bieżących potrzeb oraz zapewnienia sprawniejszego funkcjonowania urzędu.

- Regulamin organizacyjny to dokument, który ma pokazać zadania, jakie są realizowane przez Starostwo Powiatowe i w jakich komórkach, a także – jaka jest podległość w stosunku do starosty i wicestarosty. Był on przygotowany od pierwszych dni, kiedy został wybrany nowy Zarząd Powiatu – mówiła na sesji Jolanta Gonta. – Analizowaliśmy zadania wykonywane zarówno przez poszczególne wydziały, jak i na samodzielnych stanowiskach. Po tej analizie oraz wyznaczeniu pewnych priorytetów konieczne było wprowadzenie poważnych zmian w regulaminie organizacyjnym. Mają one nie tylko usprawnić pracę urzędu, ale również wygenerować oszczędności – argumentowała starosta.

 Przypomnijmy. Organizację i zasady funkcjonowania Starostwa Powiatowego określa regulamin organizacyjny uchwalany przez Radę Powiatu na wniosek Zarządu Powiatu (zgodnie z art. 35 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym). Dotychczas obowiązujący regulamin przyjęty został przez Radę Powiatu w Sochaczewie w listopadzie 2012 roku. Regulamin ten stracił aktualność i wymagał wprowadzenia do niego licznych zmian polegających m.in. na aktualizacji struktury, w tym zgrupowaniu zadań wymagających podobnego zakresu wiedzy i kompetencji, likwidacji wydziałów i samodzielnych stanowisk generujących znaczne koszty, a w to miejsce wprowadzenie nowych wydziałów (np. likwidacji dwuosobowego Wydziału Bezpieczeństwa, Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obronnych oraz dwuosobowego stanowiska Głównego Specjalisty do Spraw Polityki Społecznej i Zdrowotnej, a utworzenie w to miejsce jednego wydziału o nazwie Wydział Bezpieczeństwa Publicznego, Zdrowotnego, Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obronnych). To jedna ze zmian.

Druga to likwidacja Wydziału Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki. Starosta argumentowała to zmniejszeniem liczby zadań realizowanych przez ten wydział. Część z nich – w zakresie informacji – przekazane zostaną do nowo tworzonego Biura Rzecznika Prasowego, pozostałe do Powiatowego Zespołu Edukacji, którego zadania zostaną rozszerzone o kulturę i sport, jak również do Wydziału Organizacyjnego.

Kolejną zmianą w strukturze organizacyjnej jest wykreślenie stanowiska etatowego członka zarządu, czego dokonano wcześniej podjętą uchwałą Rady Powiatu. Istotną zmianą jest także utworzenie Wydziału Zamówień Publicznych i Pozyskiwania Środków Zewnętrznych ze względu na konieczność zintensyfikowania działań mających na celu pozyskiwanie zewnętrznych źródeł finansowania, jak też scentralizowania zakupów towarów i usług w oparciu o ustawę o zamówieniach publicznych. Zdaniem Zarządu Powiatu konieczne jest też wzmocnienie kontroli zarządczej zarówno wobec wydziałów samego Starostwa, jak też w stosunku do jednostek organizacyjnych. Dlatego uzasadnione było, aby w miejsce Wydziału Audytu Wewnętrznego powołać Wydział Audytu Wewnętrznego i Kontroli Zarządczej.

foto: portalsochaczew.pl

 

ZOBACZ GALERIE