starostwo powiatowe w sochaczewie
filtr graficzny dla strony powiat sochaczew
Wydz. Komunikacji sprawdź nr w kolejce Aktualności Powiatowy Rzecznik Konsumentów Lista Organizacji Pozarządowych Ważne Telefony Szkoły Szkoły Podstawowe Szkoły Ponadpodstawowe Niepubliczne Szkoły i Placówki Oświatowe Konkursy RODZINY ZASTĘPCZE Projekty Dotacje z budżetu państwa Rządowy Fundusz Inwestycji Lokalnych Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg CYFROWY POWIAT Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych Program Inwestycyjny Centralny Port Komunikacyjny Sektorowy Program Wsparcia pn. "Bezpieczne Drogi" Przez Centralny Port Komunikacyjny Sp. z o.o. Numery kont bankowych Petycje Budżet Obywatelski 2018 - realizacja 2019 r. 2019 - realizacja 2020 r. 2020 - realizacja 2021r. RODO RAJD ROWEROWY Transmisje internetowe z sesji Rad Powiatu Punkt Nieodpłatnej Pomocy Prawnej Edukacja Prawna MONITORING PLATFORMA ZAKUPOWA TURNIEJ DZIKICH DRUŻYN Wersja kontrastowa

14 km nowych dróg powiatowych

22-10-2009 09:00

A A A
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych 2008-2011 to rządowy projekt, którego celem jest podniesienie standardu dróg lokalnych oraz bezpieczeństwa ich użytkowania. Starostwo Powiatowe w Sochaczewie w ramach tego programu na rok 2010 złożyło dwa (tyle mogą złożyć powiaty) projekty na przebudowę dróg powiatowych na terenie gmin: Teresin, Sochaczew, Brochów i Rybno. Dzięki zrealizowanym inwestycjom drogowym poprawią się m.in. warunki życia mieszkańców oraz atrakcyjność terenów.

Złożone we wrześniu wnioski o dofinansowanie przechodzą obecnie ocenę formalną i merytoryczną. Komisja oceniająca weźmie pod uwagę przede wszystkim wpływ realizacji projektu na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego, spójność drogi z siecią dróg wyższego rzędu na obszarze województwa oraz współpracę między jednostkami samorządu terytorialnego.
W ramach NPPDL2008-2011 inwestycje są finansowane ze środków własnych samorządu terytorialnego i dofinansowywane przez wojewodę.

I projekt zakłada przebudowę drogi powiatowej Topołowa-Teresin Aleja XX-lecia w Teresinie. Inwestycja ta miałaby być realizowana w partnerstwie z gminą Teresin. Koszt całej inwestycji szacowany jest na 3 900 mln zł. Zakres przebudowy obejmie m.in. takie roboty jak: wymianę warstw konstrukcyjnych w miejscach ich całkowitej degradacji a na pozostałym odcinku wymieniona zostanie warstwa ścieralna po uprzednim sfrezowaniu powierzchni, wybudowana zostanie kanalizacja deszczowa, będą nowe zatoki postojowe, nastąpi przebudowa skrzyżowania, wybudowane będą chodniki. Prace odbywać będą się na odcinku ok. 2,2 km.
W ramach tego projektu ustawiono już znak podświetlany D6 oraz wybudowano odcinek chodnika, co już wpłynęło na znaczną poprawę bezpieczeństwa w tym rejonie.

II projekt nawiązuje do przyszłorocznych uroczystości - obchodów Roku Chopinowskiego w powiecie sochaczewskim. Stąd też zgłoszono do niego następujące drogi powiatowe: Żelazowa Wola-Kożuszki (na dł. 4 123 m), Żelazowa Wola-Mokas (na dł. 2 113), Brochów-Wólka Smolana-Strojec-Wola Pasikońska na odcinku Brochów Konary (2 880 m), Wężyki-Rybno-Sochaczew (na dł. 2 760 m). Na wymienionych odcinakach dróg w zależności od drogi przewiduje się następujący zakres robót: poszerzanie nawierzchni, budowę chodników i zjazdów, zatok i miejsc postojowych. Oczyszczone zostaną m.in. rowy, a w miejscach niebezpiecznych ustawione barierki ochronne i ustawione odpowiednie oznakowanie.

Inwestycja ta będzie realizowana w partnerstwie z gminami: Sochaczew, Brochów i Rybno.
Planowany koszt tego zadania zgodnie ze sporządzonym kosztorysem inwestorskim wyniesie 6 mln zł.


Na początku października dokonano odbioru technicznego remontowanego odcinku drogi powiatowej Mistrzewice – Żuków na długości 2 686 m, zaś 20. Października nastąpiło uroczyste oddanie drogi z udziałem władz powiatowych, gminy Sochaczew i Młodzieszyn. Obecny był też przedstawiciel wojewody mazowieckiego. Przebudowa obejmowała wykonanie warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego, budowę chodnika z kostki brukowej betonowej na długości 740 m, przebudowę zjazdów wraz z ułożeniem rur, budowę dwóch zatok autobusowych, odtworzenie rowów przydrożnych, umocnienie poboczy kruszywem łamanym oraz ustawienie barier ochronnych na długości 20 m przy szkole. Inwestycja ta była również dofinansowana w ramach Programu Wieloletniego „Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych 2008-2011”.

ZOBACZ GALERIE