OGŁOSZENIE
Zarząd Powiatu w Sochaczewie działając na podstawie art. 4 ust. 1 pkt. 1b i art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. z 2014 r. poz. 1118 z późn. zm.) oraz art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 roku o nieodpłatnej pomocy prawnej (Dz.U. z 2015 r. poz. 1255) ogłasza otwarty konkurs ofert na powierzenie realizacji zadania polegającego na prowadzeniu w 2016 roku punktu nieodpłatnej pomocy prawnej na obszarze Powiatu Sochaczewskiego przez organizację pozarządową prowadzącą działalność pożytku publicznego.
I Rodzaj zadania:
Prowadzenie punktu nieodpłatnej pomocy prawnej na obszarze Powiatu Sochaczewskiego zgodnie z wymaganiami określonymi w ustawie z dnia
5 sierpnia 2015 roku o nieodpłatnej pomocy prawnej oraz edukacji prawnej, zwanej dalej w ogłoszeniu ustawą.
II Podmioty uprawnione do złożenia oferty
O powierzenie prowadzenia punktu nieodpłatnej pomocy prawnej może ubiegać się organizacja pozarządowa prowadząca działalność pożytku publicznego, zwana dalej w ogłoszeniu organizacją pozarządową która spełnia łącznie następujące warunki:
- posiada co najmniej dwuletnie doświadczenie w wykonywaniu zadań wiążących się z udzielaniem porad prawnych lub informacji prawnych;
- przedstawi zawarte umowy lub promesy ich zawarcia z adwokatem, radcą prawnym, doradcą podatkowym lub osobą, o której mowa w art. 11 ust. 3 ustawy;
- daje gwarancję należytego wykonania zadania, w szczególności przez złożenie pisemnego zobowiązania:
- zapewnienia poufności w związku z udzielaniem nieodpłatnej pomocy prawnej i jej dokumentowaniem,
- zapewnienia profesjonalnego i rzetelnego udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej, w szczególności w sytuacji, gdy zachodzi konflikt interesów.
O powierzenie prowadzenia punktu nieodpłatnej pomocy prawnej nie może ubiegać się organizacja pozarządowa, która w okresie dwóch lat poprzedzających przystąpienie do otwartego konkursu ofert nie rozliczyła się
z dotacji przyznanej na wykonanie zadania publicznego lub wykorzystała dotację niezgodnie z celem jej przyznania, jak również organizacja pozarządowa, z którą Starosta rozwiązał umowę. Termin dwóch lat biegnie odpowiednio od dnia rozliczenia się z dotacji i zwrotu nienależnych środków wraz z odsetkami albo rozwiązania umowy.
III Wysokość środków publicznych przyznanych na realizację zadania: 59.946,00 zł.
IV Zasady przyznawania dotacji:
- Organizacji pozarządowej, której zostanie powierzona realizacja zadania przyznana zostanie dotacja w wysokości 59.946,00 zł, przeznaczona
na wynagrodzenia osób udzielających nieodpłatnej pomocy prawnej.
- Dotacja przekazywana będzie w 12 miesięcznych ratach na warunkach określonych w umowie.
V Terminy i warunki realizacji zadania:
- Zadanie ma być realizowane w terminie od 1 stycznia 2016 roku
do 31 grudnia 2016 roku. Organizacja pozarządowa, której zostanie powierzone zadanie powinna je realizować zgodnie z postanowieniami ustawy, w szczególności:
- zapewnić udzielenie nieodpłatnej pomocy prawnej w przeciętnym wymiarze 5 dni w tygodniu przez 4 godziny dziennie;
- zapewnić udzielenie nieodpłatnej pomocy prawnej przez osoby spełniające warunki, o których mowa w art. 5 ust. 1 i art. 11 ust. 3 ustawy.
- Zadanie realizowane będzie w punkcie udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej z siedzibą w Urzędzie Gminy Brochów od poniedziałku do piątku, w godzinach od 900 do 1300.
- Warunkiem powierzenia realizacji zadania jest przekazanie środków na ten cel przez administrację rządową.
VI Termin i warunki składania ofert:
- Warunkiem przystąpienia do konkursu jest złożenie oferty zgodnej
z wzorem określonym w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010 roku w sprawie wzoru oferty
i ramowego wzoru umowy dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzoru sprawozdania z wykonania zadania - w terminie do 13 listopada 2015 roku do godziny 1530 w siedzibie Starostwa Powiatowego
w Sochaczewie (sekretariat - II piętro, pokój 214) przy ul. Mar. Józefa Piłsudskiego 65 (wymóg ten dotyczy także ofert składanych
za pośrednictwem poczty tradycyjnej - decyduje termin wpływu oferty
do Urzędu). Oferta powinna być złożona w zamkniętej kopercie z napisem: „Otwarty konkurs ofert na powierzenie realizacji zadania polegającego na prowadzeniu w 2016 roku punktu nieodpłatnej pomocy prawnej
na obszarze Powiatu Sochaczewskiego”.
- Oferta powinna zawierć w szczególności:
- szczegółowy zakres rzeczowy zadania publicznego;
- kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego;
- informację o wcześniejszej działalności podmiotu składającego ofertę
w zakresie, którego dotyczy zadanie;
- zawarte umowy lub promesy ich zawarcia z adwokatem, radcą prawnym, doradcą podatkowym lub osobą, o której mowa w art. 11
3 pkt. 2 ustawy o nieodpłatnej pomocy prawnej oraz edukacji prawnej;
- pisemne zobowiązanie:
- zapewnienia poufności w związku z udzielaniem nieodpłatnej pomocy prawnej,
- zapewnienia profesjonalnego i rzetelnego udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej, w szczególności w sytuacji, gdy zachodzi konflikt interesów;
- oświadczenie, że nie zachodzą przesłanki wykluczające możliwość ubiegania się o powierzenie prowadzenia punktu nieodpłatnej pomocy prawnej, o których mowa w art. 11 ust. 11 ustawy o nieodpłatnej pomocy prawnej oraz edukacji prawnej;
- inne informacje i dokumenty wynikające ze wzoru oferty.
- Oferta przed złożeniem powinna być podpisana przez wszystkie osoby upoważnione do składania oświadczeń woli zgodnie z reprezentacją, o której mowa w odpowiednim rejestrze, ewidencji.
- Do oferty należy dołączyć (wymagane załączniki):
- aktualny odpis lub potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię aktualnego odpisu z KRS lub innej ewidencji, potwierdzający status prawny podmiotu i prowadzonej przez niego działalności oraz osób upoważnionych do reprezentacji;
- w przypadku, gdy oferta podpisana jest przez inne osoby niż wskazane w aktualnym odpisie potwierdzającym wpis do właściwej ewidencji lub rejestru należy dołączyć stosowne pełnomocnictwa lub upoważnienia;
- w przypadku organizacji wchodzących w skład większej struktury - upoważnienie do reprezentowania organizacji i podpisywania umów cywilno – prawnych.
- Ofertę oraz załączniki należy składać w jednym egzemplarzu.
- Oferta złożona bez wszystkich wymaganych, prawidłowo wypełnionych
i podpisanych przez osoby uprawnione do reprezentowania organizacji pozarządowej dokumentów i załączników jest niekompletna i nie podlega dalszej ocenie. Złożone tak oferty nie podlegają uzupełnieniu lub korekcie.
VII Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert oraz termin wyboru ofert:
Złożone w terminie oferty opiniuje komisja konkursowa powołana przez Zarząd Powiatu w Sochaczewie, kierując się następującymi kryteriami:
- Kryteria formalne:
- czy organizacja pozarządowa składająca ofertę jest uprawniona do jej złożenia w świetle postanowień rozdziału II ogłoszenia (podmioty uprawnione do złożenia oferty);
- czy oferta zawiera komplet dokumentów, zgodnie z treścią ogłoszenia;
- zgodność treści złożonej oferty z wymogami określonymi w ogłoszeniu;
- czy oferta i załączniki (kserokopie) zostały podpisane przez osoby uprawnione;
- czy oferta została złożona w terminie.
- Kryteria merytoryczne:
- doświadczenie w wykonywaniu zadań związanych z udzielaniem porad lub informacji prawnej (m.in. realizowane projekty, uzyskane efekty, ewentualne rekomendacje);
- przygotowanie zawodowe (kwalifikacje) osób przewidzianych
do realizacji zadania;
- liczba i przygotowanie osób współpracujących, wolontariuszy;
- posiadane zasoby - własny wkład rzeczowy w zakresie urządzeń IT niezbędnych do realizacji zadania (komputer, drukarka), materiałów biurowych itp.).
Komisja konkursowa opiniująca złożone na konkurs oferty rozpatrzy je
i przedstawi Zarządowi Powiatu rekomendacje co do wyboru podmiotu w celu powierzenia realizacji zadania w terminie 14 dni od upływu terminu
do składania ofert.
Decyzje o wyborze podmiotu i powierzeniu mu realizacji zadania podejmie Zarząd Powiatu w Sochaczewie w oparciu o opinię komisji konkursowej.
VIII Postanowienia końcowe:
- Dotowany podmiot jest zobowiązany do:
- wyodrębnienia w ewidencji księgowej środków otrzymanych
na realizację umowy;
- dostarczenia na wezwanie Starosty Sochaczewskiego oryginałów dokumentów (faktur, rachunków) oraz innych dokumentów, celem kontroli prawidłowości wydatkowania dotacji, która nie ogranicza prawa Starosty do kontroli całości realizowanego zadania pod względem finansowym i merytorycznym;
- poddawania się kontroli i ocenie realizacji zadania;
- składania odpowiednich sprawozdań z realizacji zadania.
- W rozliczeniu dotacji nie będą uwzględniane dokumenty finansowe wystawione przed datą zawarcia umowy.
- Wyniki konkursu przedstawione zostaną na tablicy ogłoszeń Starostwa Powiatowego w Sochaczewie oraz zostaną opublikowane na stronie internetowej Starostwa Powiatowego oraz Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego.