starostwo powiatowe w sochaczewie
filtr graficzny dla strony powiat sochaczew
Wydz. Komunikacji sprawdź nr w kolejce Aktualności Powiatowy Rzecznik Konsumentów Lista Organizacji Pozarządowych Ważne Telefony Szkoły Szkoły Podstawowe Szkoły Ponadpodstawowe Niepubliczne Szkoły i Placówki Oświatowe Konkursy RODZINY ZASTĘPCZE Projekty Dotacje z budżetu państwa Rządowy Fundusz Inwestycji Lokalnych Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg CYFROWY POWIAT Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych Program Inwestycyjny Centralny Port Komunikacyjny Sektorowy Program Wsparcia pn. "Bezpieczne Drogi" Przez Centralny Port Komunikacyjny Sp. z o.o. Numery kont bankowych Petycje Budżet Obywatelski 2018 - realizacja 2019 r. 2019 - realizacja 2020 r. 2020 - realizacja 2021r. RODO RAJD ROWEROWY Transmisje internetowe z sesji Rad Powiatu Punkt Nieodpłatnej Pomocy Prawnej Edukacja Prawna MONITORING PLATFORMA ZAKUPOWA TURNIEJ DZIKICH DRUŻYN Wersja kontrastowa

Turystyka i Chopin

23-06-2004 11:49

A A A
Zgodnie z podjętymi w ubiegłym roku przez Zarząd Powiatu decyzjami, zakończyły się prace nad opracowaniem audytu turystycznego powiatu sochaczewskiego. Przygotowany został przez Wydział Promocji starostwa i Polską Agencję Rozwoju Turystyki. Zgodnie z umową projektem objęto wszystkie gminy powiatu, choć trzeba szczerze przyznać, że nie wszystkie zaangażowane były w równym stopniu. Wielu chyba jeszcze nie zdaje sobie sprawy z wagi współpracy w budowaniu jednolitej oferty turystycznej, wspólnego wizerunku turystycznego regionu czy na przykład promocji markowego produktu.
W opracowaniu przedstawiono najważniejsze atuty powiatu związane z atrakcyjnością turystyczną. Zawarto także wskazówki, w jakim kierunku powinna rozwijać się oferta turystyczna, wpływająca na stałe zwiększanie liczby naszych gości. Na podstawie analizy obecnego stanu przyjęto cztery wiodące elementy, które powinny być podstawą turystyki weekendowej, edukacyjnej i tematycznej. Pierwszym jest niewątpliwie postać słynnego kompozytora Fryderyka Chopina i wszystkie związane z tym archiwalia i możliwe inwestycje. Produktami sztandarowymi mogą stać się także w przyszłości – kolejka wąskotorowa z największymi zbiorami w Europie, Bitwa nad Bzurą jako największe wydarzenie kampanii wrześniowej 1939 roku i Niepokalanów, z którym związany był Maksymilian Kolbe, miejsce szczególnego kultu Matki Bożej.
Przygotowany audyt będzie stanowił punkt wyjścia do opracowania strategii rozwoju turystyki i produktu markowego, który wesprze realizację misji powiatu i pozwoli na ubieganie się o dotacje z unijnych funduszy strukturalnych. Pierwszymi jaskółkami takich działań to m.in. inicjatywa znaku promocyjnego „Sochaczewski Dukat”, organizacja „Majówki Rodzinnej” w Tułowicach czy powołania związku gmin ziemi sochaczewskiej, mającego dużo większe szanse na unijne pieniądze niż poszczególne, małe samorządy.
Andrzej Wach