starostwo powiatowe w sochaczewie
filtr graficzny dla strony powiat sochaczew
Wydz. Komunikacji sprawdź nr w kolejce Aktualności Powiatowy Rzecznik Konsumentów Lista Organizacji Pozarządowych Ważne Telefony Szkoły Szkoły Podstawowe Szkoły Ponadpodstawowe Niepubliczne Szkoły i Placówki Oświatowe Konkursy RODZINY ZASTĘPCZE Projekty Dotacje z budżetu państwa Rządowy Fundusz Inwestycji Lokalnych Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg CYFROWY POWIAT Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych Program Inwestycyjny Centralny Port Komunikacyjny Sektorowy Program Wsparcia pn. "Bezpieczne Drogi" Przez Centralny Port Komunikacyjny Sp. z o.o. Numery kont bankowych Petycje Budżet Obywatelski 2018 - realizacja 2019 r. 2019 - realizacja 2020 r. 2020 - realizacja 2021r. RODO RAJD ROWEROWY Transmisje internetowe z sesji Rad Powiatu Punkt Nieodpłatnej Pomocy Prawnej Edukacja Prawna MONITORING PLATFORMA ZAKUPOWA TURNIEJ DZIKICH DRUŻYN Wersja kontrastowa

Nowa uchwała i przewodniczący

02-07-2004 09:49

A A A
Na tydzień przed wakacyjna sesją Rady Powiatu spotkała się, także ostatni raz przed wakacjami, Powiatowa Społeczna Rada ds. Osób Niepełnosprawnych. Pełnomocnik starosty Zbigniew Madej uzasadnił to koniecznością zaopiniowania Powiatowego Programu Działań na rzecz Osób Niepełnosprawnych w latach 2004 – 2008, a także wyboru nowych władz rady.
Program powstał zgodnie z wymogami ustawy, która określa, że do zadań powiatu należy opracowanie i realizacja, zgodnych ze strategią rozwoju województwa, powiatowych programów w zakresie rehabilitacji społecznej, rehabilitacji zawodowej i zatrudniania oraz przestrzegania praw osób niepełnosprawnych.
Z. Madej poinformował, że w ramach przygotowania programu została przygotowana ankieta, mająca na celu zdiagnozowanie powiatowego środowiska osób niepełnosprawnych. Spośród 187 pism z pytaniem o plany działań na rzecz osób niepełnosprawnych z uwzględnieniem możliwości placówki i potrzeb danej grupy społecznej, wysłanych do podmiotów opiekuńczych, placówek, szkół, samorządów, organizacji i stowarzyszeń, większych zakładów pracy, do biura pełnomocnika wróciło jedynie 41 odpowiedzi. Niezbyt chlubnie świadczy to o naszej skali zainteresowania problemami tych osób.
Członkowie rady zwracali uwagę na konieczność modyfikacji i uzupełnień programu w trakcie trwania roku, zwłaszcza przy możliwości wykorzystania funduszy zewnętrznych, w tym unijnych. Program powinien być także uszczegóławiany, zwłaszcza przy opracowywaniu konkretnych budżetów na przyszłe lata.
Jednogłośnie rada postanowiła zaopiniować program pozytywnie i poddać go pod dyskusję Rady Powiatu.
Po rocznej pracy na stanowiska w Prezydium wybrani zostali ponownie – na przewodniczącego Zbigniew Madej, na zastępcę Jadwiga Dąbrowska i sekretarza – Tomasz Połeć. Trzeba podkreślić, że w przeciwieństwie do innych „społecznych” rad lub komisji, Powiatowa Społeczna Rada ds. Niepełnosprawnych nie pobiera żadnych diet ani wynagrodzeń za swoją pracę. Jak stanowi ustawa, Prezydium wybrane zostało na okres jednego roku.
Andrzej Wach



ZOBACZ GALERIE