starostwo powiatowe w sochaczewie
filtr graficzny dla strony powiat sochaczew
Wydz. Komunikacji sprawdź nr w kolejce Aktualności Powiatowy Rzecznik Konsumentów Lista Organizacji Pozarządowych Ważne Telefony Szkoły Szkoły Podstawowe Szkoły Ponadpodstawowe Niepubliczne Szkoły i Placówki Oświatowe Konkursy RODZINY ZASTĘPCZE Projekty Dotacje z budżetu państwa Rządowy Fundusz Inwestycji Lokalnych Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg CYFROWY POWIAT Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych Program Inwestycyjny Centralny Port Komunikacyjny Sektorowy Program Wsparcia pn. "Bezpieczne Drogi" Przez Centralny Port Komunikacyjny Sp. z o.o. Numery kont bankowych Petycje Budżet Obywatelski 2018 - realizacja 2019 r. 2019 - realizacja 2020 r. 2020 - realizacja 2021r. RODO RAJD ROWEROWY Transmisje internetowe z sesji Rad Powiatu Punkt Nieodpłatnej Pomocy Prawnej Edukacja Prawna MONITORING PLATFORMA ZAKUPOWA TURNIEJ DZIKICH DRUŻYN Wersja kontrastowa

Drogi niczyje

10-08-2004 14:13

A A A
Sprawa sochaczewskich ulic wraca do punktu wyjścia. Jak się okazuje, rozporządzenie ministra infrastruktury z 17 marca 2004 roku, na które się powoływałem podając, że ulice – Łowicka, Warszawska, Płocka, Traugutta, Licealna, Żyrardowska są zaliczone do dróg krajowych, jest niezgodne z prawem.
Zdaniem Generalnej Dyrekcji Dróg Publicznych i Autostrad, jakie przesłano do starosty Józefa Gołębiowskiego, podstawą do przyjęcia tego rozporządzania, była długotrwała procedura jego uzgadniania. Warszawski oddział GDDKiA uzgadniał przebieg dróg krajowych na projekcie tego rozporządzenia w dniu 25 marca 2003 roku, a więc w czasie, kiedy obwodnica sochaczewska jeszcze była w budowie, a przez centrum miasta ciągnęły tabuny TIR-ów. Do marca 2004 roku, kiedy rozporządzenie się ukazało, dane te się zdezaktualizowały.
Dlatego Generalna Dyrekcja wystosowała pilny wniosek o zmianę stanowiska ministra infrastruktury, gdyż według niej (i prawników) ustawa, w świetle której odcinki zastąpione przez obwodnicę zostały zaliczone do kategorii dróg gminnych, jest aktem prawnym wyższego rzędu, niż ministerialne, w dodatku „przeterminowane”, rozporządzenie. Ulice te są według niej drogami gminnymi i nie zmieniło się ich zaszeregowanie.
Oznacza to więc dalsze czekanie – najpierw na szybkie i prawidłowe decyzje ministra infrastruktury i na nieprędki pewnie wyrok Trybunału Konstytucyjnego, który ocenić ma poprawność ustawy.
Andrzej Wach