starostwo powiatowe w sochaczewie
filtr graficzny dla strony powiat sochaczew
Wydz. Komunikacji sprawdź nr w kolejce Aktualności Powiatowy Rzecznik Konsumentów Lista Organizacji Pozarządowych Ważne Telefony Szkoły Szkoły Podstawowe Szkoły Ponadpodstawowe Niepubliczne Szkoły i Placówki Oświatowe Konkursy RODZINY ZASTĘPCZE Projekty Dotacje z budżetu państwa Rządowy Fundusz Inwestycji Lokalnych Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg CYFROWY POWIAT Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych Program Inwestycyjny Centralny Port Komunikacyjny Sektorowy Program Wsparcia pn. "Bezpieczne Drogi" Przez Centralny Port Komunikacyjny Sp. z o.o. Numery kont bankowych Petycje Budżet Obywatelski 2018 - realizacja 2019 r. 2019 - realizacja 2020 r. 2020 - realizacja 2021r. RODO RAJD ROWEROWY Transmisje internetowe z sesji Rad Powiatu Punkt Nieodpłatnej Pomocy Prawnej Edukacja Prawna MONITORING PLATFORMA ZAKUPOWA TURNIEJ DZIKICH DRUŻYN Wersja kontrastowa

Osiemdziesiątka o hejcie w Internecie

26-02-2018 11:34

A A A

Najpierw spektakl, potem dyskusja. Nowoczesna forma teatralna i warsztaty nie tylko dla miłośników teatru. Nowe, nietypowe doświadczenia dla uczniów Osiemdziesiątki.

16 lutego klasy Ialo, Ibt, Iet odbyły wycieczkę do Teatru Powszechnego w Łodzi. Obejrzeliśmy spektakl pt. „Dziewczyna jak ta...” Nawiązywał on do tematów bliskich młodemu pokoleniu, czyli hejtu, plotek i internetowej nagonki. Była to historia nastoletniej Scarlett, której życie zamieniło się w piekło, kiedy jej nagie zdjęcie obiegło Internet. Rówieśnicy odwrócili się od niej, a jej trzy najlepsze przyjaciółki, również nie okazały wsparcia.

 Mieliśmy też okazję wziąć udział w warsztatach prowadzonych przez aktora Teatru Powszechnego Arkadiusza Wójcika oraz Panią Psycholog. Rozmawialiśmy o tym, jak reagować, gdy jesteśmy świadkami hejtu lub kiedy dotyczy on nas samych. Najciekawszą częścią spotkania były ćwiczenia oddechowe i koordynacyjne, które są obowiązkowe w szkole aktorskiej. Arkadiusz Wójcik zaprosił również na scenę sześciu ochotników, którzy dostali za zadanie wspólnie ułożyć krótką historię. Wbrew pozorom, nie było to takie łatwe. Improwizacja miała na celu udowodnić, że młodzież traci umiejętność szybkiego doboru słownictwa. To nie był teatr tradycyjny. Nowoczesna gra aktorska polegała na połączeniu wulgarnych i szybkich dialogów ze wspomnieniami z przeszłości. Dynamiczna i symboliczna choreografia składała się z gestów: strzepywania z ubrań, mycia twarzy, uderzania i odpychania, bezgłośnego krzyku. Mogła ona ukazywać przeżycia wewnętrzne, poczucie winy i to co niewidoczne. Była to ciekawa lekcja wychowawcza, która pomogła nam wczuć się w sytuację, jaką przeżywa coraz więcej nastolatków.

 

Natalia Wacławiak, Julia Żoch kl. Ialo

 

ZOBACZ GALERIE