starostwo powiatowe w sochaczewie
filtr graficzny dla strony powiat sochaczew
Wydz. Komunikacji sprawdź nr w kolejce Aktualności Powiatowy Rzecznik Konsumentów Lista Organizacji Pozarządowych Ważne Telefony Szkoły Szkoły Podstawowe Szkoły Ponadpodstawowe Niepubliczne Szkoły i Placówki Oświatowe Konkursy RODZINY ZASTĘPCZE Projekty Dotacje z budżetu państwa Rządowy Fundusz Inwestycji Lokalnych Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg CYFROWY POWIAT Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych Program Inwestycyjny Centralny Port Komunikacyjny Sektorowy Program Wsparcia pn. "Bezpieczne Drogi" Przez Centralny Port Komunikacyjny Sp. z o.o. Numery kont bankowych Petycje Budżet Obywatelski 2018 - realizacja 2019 r. 2019 - realizacja 2020 r. 2020 - realizacja 2021r. RODO RAJD ROWEROWY Transmisje internetowe z sesji Rad Powiatu Punkt Nieodpłatnej Pomocy Prawnej Edukacja Prawna MONITORING PLATFORMA ZAKUPOWA TURNIEJ DZIKICH DRUŻYN Wersja kontrastowa

Powołano Zespół Koordynujący

04-11-2011 11:10

A A A
Pod koniec września br. Zarząd Powiatu powołał Zespół Koordynujący realizujący Powiatowy Program Ochrony Zdrowia Psychicznego. Do zadań tego Zespołu należy m.in. opracowanie i realizacja Powiatowego Programu Ochrony Zdrowia Psychicznego uwzględniającego potrzeby mieszkańców naszego powiatu w zakresie ochrony zdrowia psychicznego i opieki psychiatrycznej, jak również dostosowanie do nich działalności różnych form wsparcia społecznego i aktywizacji zawodowej.

Rada Ministrów wydała rozporządzenie w sprawie Narodowego Programu Ochrony zdrowia Psychicznego. Program ten nakłada obowiązek na siedem ministerstw, samorządy lokalne wszystkich szczebli opracowania lokalnego programu ochrony zdrowia psychicznego na lata 2011-2015.
Jak mówi Zbigniew Madej koordynujący działaniami powołanego Zespołu celem programu jest zapewnienie osobom z zaburzeniami psychicznymi wielostronnej i powszechnej dostępności do opieki zdrowotnej oraz innych form opieki i pomocy niezbędnej do życia w środowisku rodzinnym i społecznym, jak np. edukacja młodzieży (aktywizacja zawodowa tych osób, zapobieganie przemocy).
Celem nadrzędnym tego programu jest to, aby w każdym powiecie liczącym powyżej 50 tys. mieszkańców powstało Centrum Zdrowia Psychicznego lub oddział psychiatryczny przy szpitalu powiatowym. – My spełniamy w większości te warunki już teraz – mówi Z. Madej i dodaje, że mimo wszystko program musi być, bo może w przyszłości za nim przyjdą środki finansowe, o które będzie mógł ubiegać się sochaczewski szpital.

Przewodniczącym Zespołu Koordynującego został Zbigniew Madej – główny specjalista ds. Polityki Społecznej i Zdrowotnej Starostwa Powiatowego w Sochaczewie. Pozostali członkowie to: Elżbieta Świderska – ordynator, lekarz psychiatra Szpitala Powiatowego w Sochaczewie; Elżbieta Bolimowska – zastępca dyrektora Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Sochaczewie; Magdalena Osińska – prezes Stowarzyszenia Sportowo Rehabilitacyjnego Osób Niepełnosprawnych w Sochaczewie; Marcin Podsędek – dyrektor Wydziału Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki Starostwa Powiatowego w Sochaczewie; Krzysztof Wasilewski – dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Sochaczewie; Bogusław Deperas – konsultant ds. osób Niepełnosprawnych w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie oraz Sylwia Kowalczyk – interwent-psycholog Powiatowego Ośrodka Interwencji Kryzysowej w Sochaczewie.
Skład zespołu ma zapewnić właściwą reprezentację samorządu realizującego zadania z zakresu ochrony zdrowia psychicznego, pozarządowych organizacji samopomocowych. Jak zapewnia starosta Tadeusz Koryś Zarząd Powiatu zapewni działaniom zespołu niezbędną pomoc administracyjną i inną.
Jednym ze szczegółowych celów Programu jest upowszechnianie wiedzy na temat zdrowia psychicznego, kształtowanie zachowań i stylów życia korzystnego dla zdrowia psychicznego, rozwijanie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach zagrażających zdrowiu psychicznemu a także przygotowanie aktualizowanego corocznie przewodnika informującego o dostępnych formach opieki zdrowotnej, pomocy społecznej i aktywizacji zawodowej dla osób z zaburzeniami psychicznymi.